Eerste tram van ŠKODA voor Duitse CHEMNITZ

Advertentie

Pilsen / Chemnitz, 5. 12. 2018 – Škoda Transportation presenteerde de eerste van veertien nieuwe moderne ForCity Classic-trams in Chemnitz, Duitsland. “De tram die we onze klant vandaag presenteren, heeft veel belangrijke innovaties en is ontworpen voor de toekomst van tramvervoer. Dit eerste voertuig initieert verschillende maanden van uitdagende typetests rechtstreeks in Chemnitz. De eerste passagiers zullen deze tram tijdens een proefrit in het voorjaar van volgend jaar kunnen gebruiken. De hele vloot wordt in de zomer van 2019 aan Duitsland geleverd. Deze nieuwe tram van Škoda Transportation is het grote resultaat van het werk van onze verkopers, technici, ontwerpers en anderen, aan wie we zeer dankbaar zijn, “zegt Petr Brzezina, voorzitter van de Raad van Bestuur en Chief Executive Officer van de Škoda Transportation-groep.
Het Chemnitz-transportbedrijf (CVAG) zal moderne voertuigen met een lage vloer ontvangen die voldoen aan de nieuwste Duitse vereisten voor volledig onbelemmerde toegang. Passagiers kunnen zich daarom verheugen op comfortabele, ruime voertuigen.
“In 2012 konden passagiers in Chemnitz in een testrit van de Praagse ForCity Alfa-tram testen.”Ik ben blij om nu een tram vol innovaties aan het publiek te presenteren, waaronder een 100% lage vloer en een tandwielloze aandrijving met een permanente magneetmotor in combinatie met luchtvering. De trams voor Chemnitz is de tweede referentie van de Škoda Transportation-groep in Duitsland, het consolideert onze positie in West-Europa en stelt ons in staat om de nodige ervaring en referenties voor verdere aanbestedingen te verzamelen, “voegt Zdeněk Majer, Vice President of Sales van de Škoda Transportation-groep toe .
De voertuigen hebben veel belangrijke innovaties. De tram is uitgerust met airconditioning in het bestuurderscompartiment en in het passagierscompartiment. Het voertuig heeft ook een gemakkelijk te begrijpen informatiesysteem en een nieuw geavanceerd audiosysteem voor blinden en slechtzienden. De tram is 31,4 m lang en 2,65 m breed. De totale passagierscapaciteit is maximaal 281 personen, met 64 zitplaatsen.
“De maximale snelheid van de tram is 80 km per uur, maar voor Chemnitz, Duitsland, is deze snelheid beperkt tot 60 km per uur. De voertuigen hebben ook een nieuwe generatie elektrische aandrijving die ook bij Škoda wordt geproduceerd, “beschrijft de technische parameters van het voertuig Jaroslav Kulhánek, Chief Ontwerper van Škoda Transportation.
Škoda Transportation is de afgelopen jaren succesvol geweest op de Duitse markt. In juni won het bedrijf een aanbesteding voor de levering van moderne trams voor transportbedrijf Rhein-Neckar-Verkehr (rnv). Een totaal van tachtig trams in de basislevering zal op lijnen tussen Mannheim, Ludwigshafen en Heidelberg gaan rijden. Het contract bevat ook een optie voor nog eens 34 voertuigen. De eerste voertuigen worden begin 2021 in gebruik genomen. Škoda Transportation heeft ook zes moderne dubbeldekstreinen met hoge capaciteit geproduceerd, waaronder zes locomotieven, voor het Deutsche Bahn Regio. Deze push-pull-treinen zijn ontworpen voor gebruik op de belangrijkste Beierse routes tussen Neurenberg – Ingolstadt – München. De nieuwe treinen beginnen in het voorjaar met het vervangen van de oude InterCity-treinen. De volledige lancering van het volledige wagenpark met nieuwe treinen wordt verwacht in juni 2019.

Kleinere HO modellen blijven interessant

Bron en foto’s: ŠKODA

 

 

 

 

 

Wil u altijd op de hoogte zijn van ons laatste nieuws. Klik hier en geef u dan op voor onze GRATIS berichtendienst.