Eerste Škoda tram naar Turkije

Advertentie

Skoda tramPilsen, 30 oktober 2013 – Škoda Transportation heeft eergisteren de eerste tram voor Turkije onthuld , die werd geproduceerd werd voor de Turkse stad Konya . Het zijn nieuwe moderne 100 % lage vloer trams. Škoda zal een totaal van zestig trams leveren aan Konya.
” Škoda was in staat om de eerste tram , ontworpen voor de snel groeiende Turkse markt , een half jaar na ondertekening van het contract te produceren . Het geeft ons de bevestiging dat we geavanceerde technologie voertuigen , die tevens voldoen aan de nieuwste normen kunnen ontwikkelen en produceren , in een zeer korte tijd ” , zegt Josef Bernard , Škoda Transportation CEO .
” Onze mogelijkheid om de eerste tram te leveren in een recordtijd is een duidelijke indicatie van onze prestaties en Skoda ’s inzet voor technologisch geavanceerde , concurrerende prijzen en snelle leveringen aan onze klanten . We zijn erg blij aan de wensen van de Konya te hebben voldaan en kijken ernaar naar andere uitdagingen , gezien dynamische en snelle groei van Turkije , en geëngageerde investeringen in de ontwikkeling van transport en stedelijk openbaar vervoer per spoor”,zei Zal Shahbaz , senior Vice president van Sales bij Škoda Transportation .
De moderne 28T tram combineert Skoda’s ervaring , bewezen kwaliteit en functies die worden gebruikt in een buitenwijk met metro en andere trams . ” Twee voertuigen kunnen aan elkaar worden gekoppeld als een trein, hebben een hogere sterkte en zijn uitgerust met een automatische koppeling voor een eenvoudige aansluiting . Vanwege een geplande 4,5 km lange tunnel , worden de wagens gebouwd als een ondergrondse tram of als een lichte metro . Om deze reden voldoen de gebruikte materialen aan een hogere brandveiligheid norm”, zegt Jaroslav Kulhánek , chief engineer van het project .
De volledig lage vloer voertuig kan maximaal 364 passagiers, die gemakkelijk in en uit kunnen stappen.” Natuurlijk hebben de trams airconditioning , die is aangepast aan de veranderende klimaten in Turkije . In verband hiermee, was het ook noodzakelijk om het gehele plafond te herontwerpen , ” merkt projectleider Václav Petr .
De tram heeft vijf secties en is 32,5 meter lang . ” verder valt vooral het unieke ontwerp op , waarbij de inspiratiebronnen de motieven van de islamitische architectuur waren en de wereldwijde uniciteit van Konya – Dansende Derwisjen. Een heel andere aanpak werd ook gebruikt voor binnenverlichting. Passagiers kunnen ook de ingebouwde Wi – Fi gebruiken.,” zegt Jaroslav Kulhánek .
Alle aandrijfsystemen , met inbegrip van omzetters , hulp- converters en tractie motoren worden geleverd door Škoda Electric , die zich bewezen hebben in andere trams en in het bijzonder de nieuwe generatie elektrische locomotieven voor de Turkse Spoorwegen , TCDD , Hyundai Rotem als hoofdaannemer .
Škoda Transportation
Škoda Transport is een toonaangevende Europese ondernemingen op het gebied van transport engineering. Zijn primaire producten omvatten een lage vloer trams , elektrische locomotieven , voorstedelijke treinen, ondergronds sets , trolleybussen , tractiemotoren en complete aandrijvingen voor transportsystemen. Škoda Transportation heeft een aantal dochterondernemingen en joint ventures niet alleen in Tsjechië , maar ook in China , Polen en Hongarije . www.skoda.cz