Als je met de trein richting Utrecht rijdt, zie je ze altijd staan, de nieuwe V 250 in de prachtige Hispeed kleuren. NS Hispeed en NMBS wachten nog altijd op de overdracht van deze nieuwe hogesnelheidstrein. De treinenstellen zijn nu nog eigendom van de Italiaanse treinbouwer AnsaldoBreda. Als de Inspectie Leefomgeving en Transport (voorheen Inspectie Verkeer en Waterstaat) de treinen heeft goedgekeurd, kunnen de ze eindelijk overgedragen worden aan NS Hispeed om ingezet te worden richting Antwerpen.
Men geeft aan dat de treinen voor 97 procent gereed zijn. Alhoewel de overgedracht aan NS Hispeed nog moet plaatst vinden, mag de vervoerder wel enkele stellen gebruiken om haar personeel op te leiden.
De eerste en jongste Fyra machinist die de opleiding heeft afrond is Steve Maksimovic (24). Na alle vertragingen durft NS Hispeed nu geen datum meer te noemen voor de overdracht. Uit andere bronnen blijkt dat men op medio juni rekent. Om verzekeringstechnische redenen was het vandaag eindelijk zover, de eerste televisie-journalisten mogen een ritje met de nieuwe V250 mee rijden en het interieur bekijken en filmen. Het hele verslag van Hildebrand van Kuyeren is hier te lezen.