Eerste DMU treinstel voor SBCTA verlaat Stadler-fabriek

Advertentie

De eerste DMU voor SBCTA geladen op platte bedden en klaar om opgehaald te worden voor de Stadler US-faciliteit in Salt Lake City, UT.

Stadler begint met de levering van het tweede in de VS vervaardigde project: de eerste van drie DMU-treinen voor de San Bernardino County Transit Authority (SBCTA) verlaat de fabriek van Stadler in Salt Lake City.

 

Dit is het tweede project dat Stadler kan leveren aan een transitautoriteit vanaf de locatie in Salt Lake City, na het leveren van treinen aan Trinity Metro’s Texrail-lijn in Fort Worth, TX, in 2019. Alle drie Diesel Multiple Units (DMU) voertuigen zijn gepland om een uitgebreide tests te ondergaan op de infrastructuur van SBCTA.
In september 2017 bestelde de vervoersmaatscappij uit San Bernardino drie diesel-elektrische FLIRT’s met lage vloer, voor de Arrow-passagierstrariect, dat ook bekend staat als het Redlands Passenger Rail Project. De treinen rijden op een negen mijl lange pendelroute met vijf stations tussen het San Bernardino Transit Center en de Universiteit van Redlands
«We zijn verheugd deze ultramoderne voertuigen dit jaar aan San Bernardino County te kunnen leveren. We zijn ervan overtuigd dat onze DMU’s, SBCTA in staat zullen stellen uitstekende passagiersvervoer per spoor aan hun klanten te bieden en dat passagiers zullen genieten van het reizen met de nieuwe treinen na succesvolle afronding van de tests”, zegt Martin Ritter, CEO van Stadler US Inc. “Dit is nog maar het begin van een langdurige relatie tussen Stadler en SBCTA. Nu we klaar zijn met het DMU-project, zijn we al begonnen met het volgende project voor SBCTA: de waterstoftrein FLIRT H2”, aldus Ritter.
Het ontwerp van de DMU-voertuigen maakt het gebruik van een gemengd wagenpark mogelijk, inclusief goederentreinen. De DMU’s voldoen aan de vereisten van Alternative Vehicle Technology (AVT) van de Federal Railroad Administration (FRA) en voldoen aan de Buy America-vereisten van de Federal Transit Administration (FTA). De FLIRT’s voor SBCTA bieden 116 zitplaatsen en extra staruimte voor 120 passagiers.

Eerst zending uit het DMU-Project

“Deze eerste zending vertegenwoordigt het hoogtepunt van veel hard werk en samenwerking om de transitmogelijkheden in San Bernardino County te verbeteren”, zegt Curt Hagman, voorzitter van de San Bernardino County Transportation Authority. “Het is ook de cruciale eerste stap naar schonere vervoerstechnologieën die onze inwoners effectief door de hele regio zullen vervoeren.”

Waterstof trein

Naast de drie DMU’s ondertekenden SBCTA en Stadler in 2019 hun eerste contract ooit voor de levering van een door waterstof aangedreven trein die in de Verenigde Staten gaat rijden. De waterstoftrein FLIRT H2 is momenteel in ontwikkeling in het hoofdkantoor van Stadler in Zwitserland en zal naar verwachting in 2024 worden geïntroduceerd als onderdeel van Arrow.                               Bron en foto: Stadler  USA

Berichtendienst: Wil jij op de hoogte blijven van onze laatste (nieuws)berichten? Schrijf je dan hier in voor onze berichtendienst.

Disclaimer: Informatie op deze website is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Treinennieuws stelt zich niet aansprakelijk voor ontstane schade en verliezen door beslissingen gebaseerd op de gepubliceerde informatie.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie