Eerste Desiro via Amsterdam naar Rusland

De eerste van 38 treinstellen, worden vandaag op het eiland Rügen op de veerboot gehesen. Siemens is vandaag, in Sassnitz op Rügen Island, druk bezig om de eerste van 38 regionale treinen van het type Desiro naar Rusland te verschepen. De trein veerboot “Petersburg” brengt de vijf-delige trein nu over de Baltische Zee naar de Russische haven van Ust Lu-ga. In Ust Luga neemt de Russische Spoorwegen (RZD) de treinen over. De hele transportroute van de Siemens-fabriek in Krefeld naar St. Petersburg is ongeveer 2.700 kilometer lang en duurt ongeveer vier weken. De aankomst is op 7de maart gepland. In april begint de start-up met het testen. In 2013 zullen de eerste passagiers met de Desiro RUS kunnen reizen. In februari 2014 zullen de treinen, de atleten en toeschouwers op de Olympische Winterspelen in Sochi, snel en veilig naar de sportfaciliteiten in de bergen vervoert kunnen worden..
De productie van de RUS Desiro is in de Siemens-fabriek in Krefeld, begon in april van het vorige jaar. Negen maanden later, eind januari 2012, ondertekende, Siemens en RZD het contract. Medio februari begon de 270-ton kolos aan de reis: als eerst trein – op vijf zware vrachtwagens – drie opeenvolgende nachten van de Siemens-fabriek in Krefeld naar een Rijnhaven. Daar, hesen kranen de wagons op de binnenvaartschepen. Ze gingen over de Rijn en het Amsterdam-Rijnkanaal naar Amsterdam, waar de lading werd geladen op een coaster. Dit schip bracht de Desiro RUS over de Noordzee en de Oostzee naar de haven, van Sassnitz op het eiland Rügen. Omdat Sassnitz de grootste Duitse spoor veerhaven heeft en als enige in Europa, sporen heeft liggen met de Russische spoorbreedte van 1520 millimeter.


Een locomotief duwde de trein vandaag in de laadruimte van de trein veerboot “Petersburg” met de Russische breedspoor. Minder dan een week later verwachten de RZD hun eerste Desiro RUS, in het depot in de buurt van St. Petersburg. “Met de verzending van de eerste Desiro RUS we hebben wederom een belangrijke mijlpaal bereikt in dit contract”, aldus Hans-Joerg Grundmann, CEO van Siemens Rail Systems Division. Tegen 2013 zullen alle 38 complete treinen van dit type geleverd zijn. Naast het produceren neemt Siemens voor een periode van 40 jaar, het onderhoud van deze voertuigen voor de RZD opzich.        Bron en foto’s Siemens

%d bloggers op de volgende wijze: