Een goed begin is het halve werk

Advertenties

foto: Bombardier

Laatste update:

Voor de Joint Venture van Bombardier in China begint 2020 goed. Zij konden een contract tekenen voor 160 Chinese standaard hogesnelheidstreinwagons.

• Met ongeveer 4.500 treinwagons die al zijn geleverd, is de Chinese joint venture van Bombardier de enige Chinees-buitenlandse entiteit die een nieuw Chinees standaard hogesnelheidstreinbod wint.
• Nieuwe Chinese standaard hogesnelheidstreinwagens om de passagierservaring te verbeteren en bij te dragen aan de uitbreiding van ’s werelds langste hogesnelheidstreinnetwerk

BERLIJN, 01 januari 2020 – Wereldwijde aanbieder van mobiliteitsoplossingen Bombardier Transportation heeft vandaag aangekondigd dat zijn Chinese joint venture, Bombardier Sifang (Qingdao) Transportation Ltd. (BST), een opdracht heeft gekregen van China State Railway Group Co., Ltd. (CHINA RAILWAY) om 160 CR400AF-wagons te leveren, een nieuwe Chinese standaard hogesnelheidstreinwagen voor het zich ontwikkelende hogesnelheidsspoorwegnetwerk van China. De 160 wagens zullen vormen samen 16 treinstellen met een bedrijfssnelheid van 350 km per uur. Bombardier Transportation bezit 50 % van de aandelen samen met CRRC Sifang Rolling Stock Co., Ltd., partner van Bombardier Transportation
Jianwei Zhang, president van Bombardier Transportation China is natuurlijk erg trots dat ze uitgekozen zijn om de nieuwe generatie CR400AF-wagons voor een hogesnelheidstrein mogen leveren. De hogesnelheidstreinindustrie in China is een van de economische pijlerindustrieën van het land geworden en het hogesnelheidsnetwerk heeft het publiek meer mobiliteit en welvaart gebracht. Bombardier is trots op zijn bijdragen aan de Chinese spoorwegindustrie en kijkt uit naar het leveren van meer hoogwaardige producten.
In 2018 won de JV al twee contracten om in totaal 288 CR400AF- wagons te bouwen en elke wagon werd op tijd en op kwaliteit geleverd. Dit nieuwste contract is het derde contract en weerspiegelt het vertrouwen dat CHINA RAILWAY heeft in de efficiëntie, betrouwbaarheid en concurrentievoordeel. Alle 160 wagons moeten wel medio 2020 geleverd worden. Bron en foto: Bombardier China