Met het Intercity Express Program ( IEP ) in Groot-Brittannië wordt een deel van haar vloot in 2017 gemoderniseerd. De 122 hogesnelheidstreinen zullen systematisch vervangen worden door nieuwe treinen . De nieuwe elektrische treinstellen zijn uitgerust met Voith reductoren . Het programma is een van de meest prestigieuze high-speed projecten in Europa . De nieuwe treinen kunnen zowel rijden op zowel geëlektrificeerde en niet- geëlektrificeerde trajecten met een snelheid van 200 km per uur . Alle van de aangedreven units zijn uitgerust met de een traps Voith SE – 369 reductoren in aluminium behuizing. Voith heeft tal van wereldwijde referenties voor lichtgewicht tandwielkasten met aluminium behuizing en werkt met twee service- werkplaatsen in het Verenigd Koninkrijk . Bovendien heeft de fabrikant van de Hitachi Rail Europe bevestigd dat de Voith productie in Heidenheim aan de uitzonderlijk hoge kwaliteitsnormen van het bedrijf voldoen. Tests zullen begin 2014 aanvangen. Hiervoor leverde Voith 44 prototype reductoren aan Hitachi in Japan. Tussen 2015 en 2017 , zal Voith meer dan 800 tandwielkasten leveren aan Hitachi Rail Europe in het Verenigd Koninkrijk.