De verwachtingen waren gespannen, zullen er wel veel bezoekers op Eurospoor komen, na een week van Spoor evenementen in Amersfoort ter gelegenheid van 175 jaar Spoor in Nederland. Maar om half elf, stonden bij alle kassa’s al een man of tien te wachten om een kaartje te kopen. Ja Eurospoor is natuurlijk een begrip en wordt door velen nooit overgeslagen. De A4 diorama wedstrijd Eurospoor 2014 die in samenwerking met Eurospoor en Railhobby door Modelspoorwijzer.net werd georganiseerd was een grote trekker. Simpel en eenvoudig en onder het motto: “Niet te groot, niet te klein. Op een A4-tje moet het te bouwen zijn(“!) was de opdracht. Er is een prijs te winnen van de publieksjury en van de vakjury, die later bekend zal worden gemaakt. Daarnaast is er een extra prijs te winnen voor een bewegend element. U kunt ALLEEN stemmen als Eurospoor bezocht wordt.
Treinennieuws.nl vindt twee diorama’s de mooiste of met andere woorden de beste. De T-Gauge diorama van Paul Heemskerk, een T-Gauge rijder van het eerste uur en de elektronisch treinbaan van Ronald Visser, die spoeltje voor spoeltje digitaal aangestuurd wordt. De trein volgt het magnetische veld dat daardoor ontstaat. Het principe van de lineaire-motor. Dit staat tenminste als je de Streepjescode Scant.
Dan is het natuurlijk altijd op de eerst dag erg druk op de bijna een kilometer lange verkoop markt. Daar zagen wij bij Poldermodelspoor.nl toch wel een heel bijzondere trein op de kraam liggen, namelijk de Vallei trein in HO van Connexxion. Er zijn vermoedelijk maar een 100 tal van gemaakt en weg geven bij de heropening van deze lijn door Connexxion. Om de bestaande lijn Amersfoort – Ede-Wageningen (het voormalige Kippenlijntje) te verbeteren. De concessie ging in op 10 december 2006 en heeft een looptijd van 15 jaar. Een heel bijzondere aanwinst op uw modelspoorbaan. Natuurlijk was de nieuwste aanwinst van de Nederlandse Spoorwegen op Eurospoor aanwezig.