Geheel op schema is afgelopen vrijdag het 50e FLIRT treinstel door Stadler rail aan de Noorse Spoorwegen NSB overhandigd. Het goedkeuringsproces door de Noorse autoriteiten zonder problemen plaatsgevonden. De in 2008 door de NSB bestelde 50 FLIRT treinstellen kunnen 200 km per uur rijden. Dit was de grootste vlootvernieuwing in de geschiedenis van de NSB . Nog eens 20 treinen worden nu bij Stadler in aanbouw .
Stadler Rail heeft treinen aan hun hoge prestaties en kwaliteit laten testen . In september 2008 werd het contract voor de 24 intercity FLIRT treinen en 26 voor de S – Bahn van Oslo ondertekend. En slechts 24 maanden later rolden de eerste trein van de band in Bussnang . Dit is een uitstekende , record prestaties voor een radicaal vernieuwd voertuig.
Zonder registratie problemen
Daarna werd de eerste trein onderworpen aan uitgebreide tests in de strenge Noorse winter . De NSB – FLIRT specifiek onderscheidt zich door hoge prestaties in de winter tot een temperatuur van -40 ° C. Het goedkeuringsproces door de Noorse autoriteiten konden binnen de geplande tijd worden uitgevoerd zonder problemen . Alle treinen werden vervolgens op schema aan de NSB geleverd.
Naast de twee design Awards , heeft het projectteam ook een Noorse Award gewonnen voor “Goede integratie van de verschillende eisen van de reizigers”, van de vier Noorse gehandicaptenorganisaties en de verschillende afdelingen van de Noorse Spoorwegen “.