Al moet Amsterdam nog even wachten op een snellere verbinding met Berlijn, waar de Nederlandse Regering en Roger van Boxtel zelfs Pieter Elbers (Luchtvaart) zich druk voor inzetten, stimuleren de DB met de nieuwe ICE 4-treinen op snellere verbindingen te maken tussen de hoofdsteden van Europa. In slechts vier uur van Berlijn naar Praag. Hiermee breidt de Deutsche Bahn (DB) zijn aanbod voor langeafstandsklanten opnieuw uit. De levering van extra ICE-4 treinen, de nieuwste generatie ICE, is er een grotere ruimte Noord-Zuid verbindingen in Duitsland. Op de grensoverschrijdende Euro City lijn Hamburg-Berlijn-Praag, waar veel vraag naar is door het toerisme, is de reistijd tussen de twee hoofdsteden verkort door het gebruik van multi-systeem locomotieven tot ongeveer vier uur. Het nieuwe aanbod trad in werking met de kleine wijziging van het tijdschema op 10 juni. Met 18 treinreizen per dag door de ICE 4-treinennetwerk tussen Hamburg en Stuttgart rijden er vijf treinen meer en op de route Hamburg-München zullen vier treinen in gezet worden. De nieuwe twaalfdelige meervoudige units bieden plaats aan 830 passagiers, veel opbergruimte voor bagage en fietstransport. Meer dan 10.000 reizigers per dag reizen op deze veel gevraagde routes, ongeveer drie procent van alle langeafstandsreizigers. Bron en foto: DB
Gerelateerde berichten
DB nieuwste heet voorlopig ECx
Meer comfort, meer betrouwbaarheid meer ruimte: Deutsche Bahn introduceert nieuwe langeafstandstrein “ECx” Nieuwe maatstaf voor toegankelijkheid Eerste treinen komen aan in 2023 Aanmerkelijk kortere reistijden tussen Berlijn en Amsterdam (Berlijn, 13 maart 2019) Vandaag onthulde […]
1 Comment
Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.
Admin, lees dit stukje a.u.b. nog een keer door. Het is erg lastig te lezen door de vreemde zinsconstructies.