Vanaf december 2013 biedt DB drie keer per dag een nieuwe ICE-verbinding vanuit Amsterdam rechtstreeks naar Londen (via Brussel), in minder dan 4 uur tijd. Deutsche Bahn heeft 2010 met een sterke groei afgesloten. De omzet van het concern steeg met 17,9% en het aantal treinreizigers nam met 2,2% toe. De ICE- en Intercity verbindingen tussen Nederland en Duitsland telden afgelopen jaar 6% meer reizigers. Alle bedrijfsonderdelen van DB produceerden zwarte cijfers. President-directeur Rüdiger Grube: “Economisch succes schept de voorwaarde voor een nog klantvriendelijker bedrijf”.
Utrecht, 13 april 2011 – In 2010 kon Deutsche Bahn in alle relevante markten weer een duidelijke groei realiseren. Het aantal treinreizigers dat Deutsche Bahn in 2010 vervoerde is – ondanks enkele technische problemen met materieel – met 42 miljoen gegroeid naar 1,95 miljard (+2,2%). De reizigers van dochteronderneming Arriva zijn daarin niet meegeteld. In totaal werden in de treinen van DB 78,6 miljard reizigerskilometers afgelegd.
De omzet van het DB-concern steeg in 2010 met € 5,1 miljard naar 34,4 miljard euro (+17,3%). De winst ligt met een krappe 1,9 miljard euro 181 miljoen euro boven het resultaat van 2009 (+10,7%). Deutsche Bahn verhoogde haar netto investeringen met 259 miljoen euro naar 2,07 miljard euro (+14,3%). Grube: “Ons doel is om Deutsche Bahn de komende jaren nog klantvriendelijker te maken. Het economisch succes van DB schept een belangrijke voorwaarde voor betere service en kwaliteit”, zo meldde hij tijdens de presentatie van de jaarcijfers in Berlijn.
Groei goederenvervoer
Ook het goederenvervoer per spoor en de wereldwijde transport- en logistieke activiteiten zitten weer in de lift. Goederenvervoerder DB Schenker Rail zag de omzet met 13,0% stijgen en vervoerde in 2010 415,4 miljoen ton goederen per spoor (+21,8%). Ook stegen de volumes van het vrachtvervoer over land (+15,4%), evenals het luchtvervoer (+18,7%) en vervoer over zee (+15,7%).
Reizigersgroei Nederland
De beide langeafstandsverbindingen tussen Nederland en Duitsland (ICE Amsterdam – Frankfurt en Intercity Schiphol – Berlijn, in nauwe samenwerking met NS Hispeed) laten flinke groei zien. In 2010 telden beide verbindingen samen voor het eerst meer dan 2 miljoen internationale reizigers: 6% meer dan in 2009. Steeds meer reizigers boeken hun ticket via www.bahn.com/nl, de Nederlandstalige website van Deutsche Bahn. Deze toename is in hoge mate terug te voeren op het feit dat de consument meer aandacht krijgt voor de gunstige Europa-Spezial tarieven en het internationale netwerk van DB, dat vanuit Duitsland met 250 dagelijkse verbindingen meer dan 80 Europese steden aandoet. Dagelijks maken zo’n 40.000 reizigers van deze verbindingen gebruik.
Deutsche Bahn werkt de komende jaren hard aan het optimaliseren van de service en dienstverlening. Verder wordt het succesvolle CO² reductie- programma verder opgevoerd. Vanaf december 2013 biedt DB drie keer per dag een nieuwe ICE-verbinding vanuit Amsterdam rechtstreeks naar Londen (via Brussel), in minder dan 4 uur tijd. Bron en foto: DB
Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.
hoe gaat ie rijden ?
over onze hslbaan ??
Hallo beste Treinennieuws.nl lezer.
Het is de bedoeling dat de lijn Berlijn – Amsterdam, doorgetrokken wordt naar Londen via de, dan hopelijk zonder storingen, HSL
-Emanuel Damsteeg – Treinennieuws.nl
ja oke maar hoe ga je van adam naar brussel ?
is dat :
adam – utrecht – rotterdam cs – antwerpen -brussel ?
of
adam – schiphol de hslbaan op – rotterdam cs dan de hsl baan tot antwerpen – brussel?
Nee de HSL loopt van Amsterdam – Schiphol – Rotterdam – Antwerpen