DB breidt zijn vloot uit met 30 nieuwe hogesnelheidstreinen

Advertentie

Laatste update:

Vanaf 2022 breidt DB zijn vloot uit met 30 nieuwe hogesnelheidstreinen. Deutsche Bahn heeft deze order van miljarden euro’s aan Siemens gegund.  De treinen rijden in eerste instantie op routes tussen de deelstaat Noordrijn-Westfalen en München via de hogesnelheidslijn Keulen-Rijn-Main. De nieuwe treinen zullen de dagelijkse passagierscapaciteit op deze hoofdroutes met 13.000 zitplaatsen vergroten.

Klimaatvriendelijk

Dr. Richard Lutz, CEO van Deutsche Bahn AG zei: “Vandaag markeert een grote stap voor een sterke en milieuvriendelijk spoorsysteem: DB investeert op recordniveau in nieuwe treinen. Onze vloot krijgt state-of-the-art toevoegingen met de nieuwe ICE-treinen, en onze passagiers zullen uiteindelijk profiteren van meer stoelen, meer comfort en hogere snelheden van 2022. De gehele DB-vloot zal de komende jaren met 20 procent groeien. Zelfs hoewel de vraag sterk is afgenomen als gevolg van de corona-pandemie, spreekt alles voor klimaatvriendelijk spoorvervoer voor de langere termijn. Daarom zijn we toegewijd aan groei! ”

Andreas Scheuer, de Duitse federale minister van Vervoer en Digitaal Infrastructure: “De nieuwe, ultramoderne ICE-treinen maken het reizen per trein zelfs eenvoudiger aantrekkelijker – ook omdat krachtige hogesnelheidstreinen samen met moderne spoorweginfrastructuur, zijn een essentiële voorwaarde voor het verhogen van de frequentie van landelijke spoordienst. Met deze verhuizing wordt het spoor steeds klimaatvriendelijker alternatief voor lange afstanden. De bestelling is ook een sterke economische stimulans en daarom een ​​positief signaal voor veel werknemers in de spoorsector en hun gezinnen. Met een bestelling van deze omvang zorgen we voor duizenden banen en versterken we innovaties made in Germany. ”

Deutsche Bahn

“We helpen Deutsche Bahn bij het implementeren van haar masterplan voor de transformatie van Duitsland transportsector. Het doel is om tegelijkertijd de CO2-uitstoot enorm te verminderen meer mensen naar het openbaar vervoer trekken ”, aldus Roland Busch, Deputy CEO en Lid van de Raad van Bestuur van Siemens AG. “Siemens en DB hebben lang genoten van een zeer succesvolle samenwerking. De belangrijkste vereiste voor de ICE-bestelling was om de nieuwe treinen zeer snel op de rails te krijgen. Dat kunnen we doen door te vertrouwen bewezen Velaro-platform.”

Bron en foto’s: Siemens

Berichtendienst: Wil jij op de hoogte blijven van onze laatste (nieuws)berichten? Schrijf je dan hier in voor onze berichtendienst.

Disclaimer: Informatie op deze website is met grote zorgvuldigheid samengesteld. Treinennieuws stelt zich niet aansprakelijk voor ontstane schade en verliezen door beslissingen gebaseerd op de gepubliceerde informatie.