Bombardier TRAXX Locomotieven toegelaten in de Gotthard-basistunnel

Berlijn, Duitsland – Bombardier heeft vandaag aangekondigd dat haar BOMBARDIER TRAXX locomotieven, bijgewerkt met de nieuwste automatische treinbeveiliging software, zijn goedgekeurd voor gebruik op de Zwitserse Gotthard-basistunnel, ’s werelds langste en diepste treinverkeer tunnel ter wereld. Deze mijlpaal werd bereikt in nauwe samenwerking tussen de Zwitserse Federale Bureau van Verkeer en Waterstaat (FOT), SBB Infra, BLS Cargo en Bombardier.
“Wij danken de FOT, SBB Infra en BLS Cargo voor de constructieve samenwerking die onze TRAXX-locomotieven in staat zal stellen om betrouwbaar en efficiënt te kunnen opereren in de Gotthard-basistunnel”, zei Albert Bastius, Head of Product Line Locomotieven, Bombardier Transportation.
De eerste low-level route door de Alpen, de Gotthard-basistunnel wordt een nieuwe rechtstreekse route voor high-speed rail en zware goederentreinen op de capaciteit van de bestaande berg route. De nieuwe software maken het mogelijk dat de TRAXX MS en AC locomotieven (Re 486, BR 186, Re 487, BR 187) het Gotthard-tunnel traject te berijden. Dit met behulp van de geavanceerde European Train control System (ETCS) in niveau 2 operatie.

%d bloggers op de volgende wijze: