BOMBARDIER 40 ste TRAXX voor Metrans

Van links naar Rechts: Pavel Pokorny (Chief Financial Officer, Metrans), Martin Horinek (Chief Operating Officer, Metrans), Dominik Rohrer (Project Manager, Locomotives, Bombardier Transportation), Mike Niebling (Director Sales, Locomotives, Bombardier Transportation). Foto: HHLA/Lubomír Vosáhlo

TRAXX MS-locomotieven vormen de basis van het Europese havenbinnenvaartverkeer van Metrans
Nieuwe vloot om de flexibiliteit en efficiëntie van het goederenvervoer per spoor tussen Noord-, Midden- en Oost-Europa te verbeteren
BERLIJN, 25 oktober 2018 – Bombardier Transportation, leverancier van mobiliteitsoplossingen, leverde de 40ste BOMBARDIER TRAXX Multi-System 2 (MS2) -locomotief af aan Metrans tijdens een bijeenkomst die werd gehouden op de containerterminal van Metrans in Uhříněves, in de buurt van Praag, Tsjechië. Metrans, een particulier spoorwegvervoerbedrijf gevestigd in Tsjechië en een dochteronderneming van Hamburger Hafen en Logistik AG (HHLA), bestelde eerst de locomotieven in 2014 en nog eens tien locomotieven in 2017.
“Ons eigen machinepark stelt ons in staat om onze haven-tot-depot transportprocessen tussen Noordzeehavens en Centraal- en Oost-Europa beter te beheersen .De TRAXX-locomotieven van Bombardier zijn ontworpen voor gebruik op de gevarieerde voltage- en controlesystemen van Europa en bieden de ideale mix van prestaties en flexibiliteit om aan deze behoefte te voldoen “, zei Martin Horinek, Metrans Chief Operating Officer, tijdens de ceremonie in Praag.
“Onze sterke relatie met Metrans en HHLA heeft ons in staat gesteld om de actieradius van de TRAXX MS2 locomotief uit te breiden naar Tsjechië, Slowakije en Hongarije”, aldus Dominik Rohrer, projectmanager van Bombardier Transportation voor het Metrans-project. “Deze innovatieve en efficiënte locomotieven zijn nu in staat om in acht landen te rijden langs de essentiële Oost-West-goederencorridor van Europa.”
Europese railklanten hebben de TRAXX MS-locomotief bijna 600 keer gekozen en ingezet voor zowel nationale als internationale vracht- en passagiersdiensten. Ontworpen om te werken op de vier belangrijkste voedingsspanningen van Europa – 15 kV en 25 kV wisselstroom evenals 1,5 en 3 kV gelijkstroom – biedt de TRAXX MS-locomotief de nodige flexibiliteit en interoperabiliteit om het internationale spoorvervoer in heel Europa te beheren. Bovendien biedt de TRAXX MS-locomotief bestuurders uiterst efficiënte trekkracht met een laag energieverbruik, evenals een hoge beschikbaarheid en betrouwbaarheid tijdens gebruik. Het is een mobiliteitsoplossing die beschikbaarheid van reserveonderdelen op lange termijn combineert met een gegarandeerde hoge restwaarde over de hele levensduur van de locomotief door verouderingstoezicht en een Europees servicenetwerk. Bron en foto’s: Bombardier

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*