Alweer 11 jaar

Elf foto's uit voorgaande jaren. Maar één foto hoort HIER niet bij het artikel. Welke niet? Oplossingen naar de redactie graag. webmaster at treinennieuws.nl. Foto's: NS - alstom - Treinennieuws en Thalys. De compilatie is gemaakt door: Wietze Boersma

Het World Wide Web bestaat 30 jaar en vandaag is het precies 11 jaar geleden dat treinennieuws.nl haar eerste bericht publiceerde op dit web. De redactie had namelijk geluk met de wereldrecordpoging van de TGV van Alstom. Dit was het eerste bericht wat wij de lucht in gooide.
Op deze populaire website voor treinen liefhebbers, er zijn nu sinds het begin 2703 artikelen gepubliceerd, werd geboren uit frustraties omdat de geldkranen voor de promotie van treinen en treinennieuws, maar ook de modelspoorbouw werden dicht gedraaid. Goede raad was duur.
De motoren achter deze website met al het nieuws op treinengebied, zijn enthousiaste mensen die zo’n 11 jaar geleden niet durfde te dromen dat nu gemiddeld 800 bezoekers iedere dag langs komen surfen. Een zoon was het gemopper over de financiën zat en ging bij thuiskomst na een verjaardagfeestje aan de slag. De naam Treinennieuws.nl was nog vrij en werd direct geclaimd en vastgelegd. Na een paar uurtjes nachtwerk, maar dat is gewoon voor computer freaks, was het eerste resultaat klaar en werd naar de “redactie” gemaild, dat de site klaar stond. Wij zagen dit helemaal nog niet zitten. Treinliefhebbers willen papier in hun hebben, was ons argument. Ook beursbezoekers willen de nieuwste modellen van dichtbij op hun “echtheid” kunnen beoordelen. Op stoomfestiviteiten wil men het sissen van de locomotief kunnen horen en stoomlucht kunnen opsnuiven of de MAT 64 van dichtbij zien. Maar wij als redactie hebben het mis gehad. Direct na de lancering bleek dat er wel degelijk mensen waren die (dagelijks) even kwamen surfen of er nog nieuws was. De eerste dag kwamen er meteen 21 abonnementen op de berichtenservice binnen. (heb jij je al ingeschreven op deze service?) De redactie begon in te zien, dat de website ook in een behoefde kon voorzien. De technische computerman die zelf treinen maar niets vond, ”Dat was iets voor zijn vader”, zag dat zijn missie om “treingekken” ook aan de computer te krijgen lukte. Hij bouwde verder aan de Treinennieuws.nl website, maakte het mogelijk om foto’s te downloaden en maakte een Facebook pagina enz. enz. en later op verzoek werd de Facebookgroep in het leven geroepen. ( meer dan 850 volgers) Ook twitter werd niet vergeten.
We kunnen zeggen dat een groot aantal bezoekers, medewerkers (sters) zijn geworden door op Facebookgroep ons het laatste nieuws uit de spoorwereld delen. Altijd leuke kleine berichten die de redactie met belangstelling leest.
Nu blijkt dat Treinennieuws, die speciaal is ontwikkeld om u te voorzien van uitgebreide en gedetailleerde informatie: 24 uur per dag bereikbaar 7 dagen per week in een behoefte voorziet. Kom jij ook al dagelijks langs op www.treinennieuws.nl (nog beter maak er een appje op je telefoon).

Dit artikel graag delen op Facebook en twitter.

4 Comments

  1. Geweldig ga nog heel lang door zo wat een toppers zijn jullie!!Grote Groet Lange Ben Texel!!

  2. Geweldig wat zijn jullie toppers !Hoop dat jullie nog lang heel lang door kunnen gaan..Grote Groet Lange Ben Texel

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*