Alstom op de toekomstige CDG Express-lijn

Advertentie

Weer een succesje voor Alstom. Deze Franse firma is gekozen voor de treinen op de toekomstige CDG Express-lijn. Er worden 13 treinen aan het Hello Paris-consortium geleverd, dat verantwoordelijk is voor de exploitatie van de CDG Express. Sneltreinlijn die het centrum van Parijs zal verbinden met de internationale luchthaven Charles-de-Gaulle.

Coradia Polyvalent-assortiment

Deze nieuwe treinen, die voortkomen uit het Coradia Polyvalent-assortiment, zullen uniek zijn voor de CDG Express-lijn, met name op het gebied van interieurinrichting en informatie aan boord, die een optimale passagierservaring zullen garanderen.
“Alstom is verheugd om het Hello Paris consortium te ondersteunen als onderdeel van het CDG Express-project. Deze trein, vervaardigd in Frankrijk, zal een voorbeeld zijn van Franse expertise, die miljoenen passagiers zullen ontdekken bij aankomst op en vertrek vanaf de luchthaven Charles-de-Gaulle, en is een grote trots voor al onze werknemers, ”legt Jean- Baptiste Eyméoud, Senior Vice President Frankrijk bij Alstom.

Maar liefst 220 Coradia Polyvalent treinen

Maar liefst 220 Coradia Polyvalent treinen zijn in omloop en 50 miljoen kilometer is afgelegd. Parijs heeft dus gekozen voor een optimale reizigerservaring en bewezen treinen die al zijn gecertificeerd op het Franse nationale spoorwegnet. De treinen zullen ook profiteren van de feedback en ervaring opgedaan met Alstom-materiaal dat in Ile-de-France wordt geëxploiteerd onder omstandigheden met een hoge verkeersdichtheid. Deze opeenstapeling van ervaring zorgt voor de hoogste niveaus van beschikbaarheid en betrouwbaarheid zodra ze in de commerciële dienst gaan. De treinen worden volledig ontworpen en geproduceerd in Frankrijk. Zes van de 13 locaties van Alstom in Frankrijk zijn betrokken bij het project: Reichshoffen voor het ontwerp en de assemblage, Ornans voor de motoren, Le Creusot voor de draaistellen, Tarbes voor de tractie, Villeurbanne voor de computersystemen aan boord en Saint-Ouen voor de ontwerp- en veiligheidsuitrusting. In totaal vertegenwoordigt dit project 400 directe banen bij Alstom en 1200 indirecte banen in de Franse spoorwegsector.

Bron en foto’s © Alstom