Alstom zal Île-de-France Mobilités en de Société du Grand Paris voorzien van 23 driewagen-treinen voor hun metrolijnen 16 en 17 van de Grand Paris Express. Deze opties maakt deel uit van het contract dat werd ondertekend in september 2018.
Deze nieuwe stalen wagens met een hoge capaciteit kunnen met een snelheid van maximaal 110 km per uur, in de automatische modus zonder bestuurder rijden. De eerste metro’s zullen in 2033 de fabriek verlaten. De ingebruikname is gepland voor 2024.
“We zijn erg trots op het hernieuwde vertrouwen van Île-de-France Mobilités en de Société du Grand Paris. We zijn ook bijzonder verheugd om via dit contract bij te dragen aan de vastberadenheid van de regering om het metronetwerk van Parijs de komende 15 jaar te verdubbelen. jaar “zegt Jean-Baptiste Eyméoud, President van Alstom France.
Elke trein kan ongeveer 500 passagiers vervoeren in de versie van drie wagens (54 meter lang) en ongeveer 1.000 passagiers in de dubbele versie.
Het nieuwe materiaal zal worden ontworpen en vervaardigd door zes Alstom-locaties in Frankrijk. Bron: Alstom.com – Copyright van de afbeelding: © Alstom / Design & Styling
Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.
Er staat dat de metro’s in 2033 de fabriek verlaat. Dan is het toch onmogelijk, dat de indieners telling in 2024 plaats vindt.
Misschien,(hopelijk) is dit de eerste van vertragingen in afleverijng