Alstom  met hoge snelheid verder met de TGV Atlantique

Alstom levert 12 Avelia Euroduplex-treinen aan SNCF. Deze bestelling komt bovenop de bestelling voor 55 treinen die momenteel worden geleverd. De 12 treinen zullen in dienst treden in 2021 en 2022. Ze zullen oudere treinen vervangen, waarvan sommige meer dan 30 jaar oud zijn.

De Avelia Euroduplex-treinen

Stoelen kunnen in de 1ste klas 180 º draaien

De Avelia Euroduplex-treinen hebben een hogere capaciteit, met 556 zitplaatsen in vergelijking met 509 voor eerdere generaties. Alstom heeft de passagier centraal geplaatst bij de ontwikkeling van dit materiaal door een nieuw concept voor te stellen voor comfortabelere, meer ergonomische stoelen met een hoog uitrustingsniveau (elektrische aansluitingen, USB-aansluitingen, leeslamp, enz.). Alstom heeft ook een innovatief systeem ontwikkeld waarmee eersteklas stoelen 180 ° kunnen draaien zodat passagiers altijd in de rijrichting staan. Het bijzondere van de treinen voor deze extra bestelling is dat ze vooraf zijn geconfigureerd om een ​​automatisch snelheidscontrolesysteem van de nieuwe generatie te ontvangen dat aan de allernieuwste Europese normen (ERTMS) voldoet. Deze trein biedt een grotere toegankelijkheid voor passagiers, evenals de evolutie van de toiletgrepen. Wi-Fi aan boord is tegenwoordig een “must”.

Euroduplex

Euroduplex behoort tot Alstom’s Avelia-reeks hogesnelheidstreinen. Acht van de 13 locaties van Alstom in Frankrijk zijn betrokken bij het ontwerp en de productie: La Rochelle voor het ontwerp en de montage, Belfort voor de elektrische wagons, Ornans voor de motoren, Le Creusot voor de draaistellen, Tarbes voor de tractie, Villeurbanne voor de on -bord geautomatiseerde.  Petit-Quevilly voor de tractie-transformatoren en Saint-Ouen voor het ontwerp. Bron en foto’s: Alstom

Stopkontakten en Wi-Fi aanboord