“Allegra” Nieuwe treinen Rhb

Allegra4“Allegra”: Het eerste nieuwe treinstel van de Rhätische Bahn (RhB) – een grote sprong voorwaarts voor RhB klanten

 

 

 

 De 14e Oktober 2009 zal de geschiedenis ingaan als een mijlpaal in de geschiedenis van de Rhätische Bahn (RhB): De eerste van 15 nieuwe twee voltage treinen in de serie “Allegra’s verlieten die dag de fabriek van Stadler Altenrhein AG en werden goedgekeurd door de Rhätische Bahn (RhB) in Landquart waar deze plechtig werd ontvangen. Geleidelijke zal nu de rest van de treinen worden geleverd en getest op het RhB net, zodat de eerste vijf treinen vanaf mei 2010 passagiers kunnen gaan vervoeren. De 15 moderne twee voltage treinen worden gebruikt op de Bernina-lijn,Allegra5s de Chur-Arosa lijn en op de lijn Landquart – Davos. De opdracht heeft een waarde van ongeveer 150 miljoen frank. Nog eens vijf treinen voor stedelijke routes zijn al besteld en zullen opgeleverd in 2011 . De forensen in de grotere in de oostelijke provincie van Zwitserland krijgen aanzienlijk meer comfort. Voor deze tweede fase van de RhB is een investering van nog eens 50 miljoen frank gemoeid. De nieuwe treinen voldoen aan de behoeften en verwachtingen van de moderne klanten – ze zijn comfortabel, air-conditioning, gehandicapten toegankelijk en voorzien van informatie systemen. Deze versterking van het concurrentie positie van de RhB.

Twee voltage systemen – een nieuw soort trein
De eerste fase van het concept van de vloot van de Rhätische Bahn omvat de aankoop van 15 twee voltage treinen ten bedrage van ongeveer 150 miljoen frank. De eerste werd 0overgedragen op 14 Oktober 2009 door de Stadler Altenrhein AG aan de RhB. De eerste vijf treinen worden geleverd tot april 2010 en kunnen in mei voor een eerste belangrijke versoepeling van de drukke situatie, vooral in de zomer, op de zeer drukke Bernina-lijn zorgen. De gebruikte, soms historische dieseltreinen op de Bernina-lijn, voldoen niet meer aan de verwachtingen van de reiziger van vandaag Dankzij het flexibele gebruik van deze twee voltage zal het ook beter werken op de Arosa Line. Bovendien wordt de nieuwe twee voltage trein ook gebruikt op de lijn Landquart – Davos – Filisur.
Een powerhouse
Allegra 1sDe nieuwe twee voltage treinen zijn niet alleen zeer modern, maar verbergen in het interieur belangrijke innovaties. De apparatuur met multi-drive heeft een vermogen van 2,6 MW (voor de vergelijking, de meest krachtige locomotief van de RhB, de uitvoering locomotief Ge 4 / 4 III, zet het in een 3,2 MW). Een ander kenmerk van de nieuwe trein-set is de hoge start trekkracht van 260kN, waarvan die van de Ge 4 / 4 III zo veel als 30% overschrijdt. Zo is de “ALLEGRA” een toonbeeld van vermogen, efficiëntie en het gewicht wereldwijd een unieke trein . Zo schrijven de RhB, Stadler en leveranciers echt geschiedenis in innovatie. Het was technisch zeer uitdagend, dit prestatie pakket in de beperkte ruimte onder de vloer van deze dieseltrein “store”. De Multiple eenheid moest blijven in plaats van zitplaatsen. Dankzij de innovatieve aanpak vastgesteld en de bijbehorende uitvoering is dit doel werd bereikt. Maar in de twee dieseltreinen zijn 64 zitplaatsen en 8 klapstoelen geplaatst.
De nieuwe treinen kunnen uitvoeren van het huidige systeem te veranderen ook aangedreven. Volgens de rekeningen in de toekomst van Triebfahrzeugwechsel in Pontresina tussen ouder en Bernina-lijn, wat leidt tot een verdere verkorting van de reistijd. De moderne drive controle van alle assen en zorgt ervoor dat de treinen kunnen omgaan met zware aanhangwagen geladen en in alle weersomstandigheden omstandigheden, de hellingen van de RhB netwerk. Peter Spuhler, CEO en eigenaar van Stadler Rail Group, prees de ingenieurs die bij het project betrokken waren: “Ik ben er trots op wat wij hebben gebouwd en bewijzen opnieuw dat Zwitserland een dergelijke deskundigheid heeft in de spoorwegsector. Met deze technologie en innovatie spelen we in de Champions League. ”

Het gezicht van de nieuwe trein
Allegra3De nieuwe trein set “ALLEGRA” bestaat uit twee stuurstand wagens en een extra wagen in het midden. Deze laatste biedt een gemakkelijke toegankelijkheid dankzij de lage vloer instap voor gehandicapten, toiletten en parkeerplaatsen voor kinderwagens. In alle drie wagens kunnen fietsen meegenomen worden. De treinen bieden in de 1 Klasse 24 en in de 2e Klasse 76 zitplaatsen en extra klapstoelen en staanplaatsen. De passagier gedeelten zijn voorzien van airconditie en uitgerust met moderne passagiers Information systemen met platte beeldschermen.
De nieuwe trein set “ALLEGRA” komt niet alleen met betrekking tot de moderniteit, comfort, klantvriendelijkheid en veiligheid, ook zijn uiterlijk onderscheidt zich van bestaande modellen. Met zijn massieve front-end in Graubunden “kuif”. De Steenbok symboliseert het vertrouwen en de inzet van het kanton Graubünden waar RhB rijdt. Het onderste gedeelte van de cabine en de top, de rechte gebogen ramen geven de wagens een bepaalde elegantie. Tegelijkertijd straalt het ontwerp ook zekerheid en kracht uit. Zonder twijfel zal, de nieuwe trein voor de talloze treinliefhebbers ( en niet alleen die) vaak de foto en film(video) gezet worden.

Volgende etappe

In een tweede fase, zullen de 40-jaar oude pendeltreinen vervangen worden door vijf nieuwe treinen. De ov-diensten in stedelijke vervoer in Chur Rhein Valley (lijnen Chur – Thusis en Schiers – Rhäzüns) worden dus veel aantrekkelijker gemaakt en uitgebreid.
Filmpje

Rhätische Bahn

Stadler Rail Group

%d bloggers op de volgende wijze: