Gerelateerde berichten
Breng je stem uit op een NS station (inclusief lijst van de Stations)
14/03/2017 emanuel Nieuws Reacties uitgeschakeld voor Breng je stem uit op een NS station (inclusief lijst van de Stations)
Reizigers kunnen morgen 15 maart op een recordaantal van meer dan 60 stations hun stem uitbrengen voor de Tweede Kamerverkiezingen. NS, ProRail en de gemeenten bieden de reizigers op een record aantal stationslocaties de gelegenheid […]
Vernieuwd Eindhoven blijft ‘echt’ station
23/03/2018 Hans van Lith Nieuws, NS, ProRail Reacties uitgeschakeld voor Vernieuwd Eindhoven blijft ‘echt’ station
Vijfhonderdvijftigduizend (!) ledlampjes zijn onzichtbaar verwerkt in het plafond van de reizigerstunnel in het geheel vernieuwde station Eindhoven. Gisteren, op 22 maart werd het met vuurwerk en koorzang feestelijk heropend. Het is geheel aangepast aan […]
NS koopt nog eens 88 nieuwe Sprinters bij CAF
27/12/2018 Redactie Nieuws Reacties uitgeschakeld voor NS koopt nog eens 88 nieuwe Sprinters bij CAF
3 Comments
Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.
Het is te hopen dat de NS weer op alle nevenlijnen zal gaan rijden, al was het alleen maar om van al dat in en uitchecken bij de diverse vervoerders af te zijn. De exploitatie van de nevenlijnen moet dan wel ook gedaan worden zoals al die andere vervoerders doen, dus zonder conducteur maar met controle ploegen .
Veel van de regionale lijnen waarop Arriva e.a. rijden waren volgens de NS verliesgevend ofwel onrendabel. NS had m.i. een vaste methode voor lijnen waar ze van af wilden: minder treinen, slechtere service en slechtere aansluitingen. Als de reizigers dan weggelopen waren dan verklaarde NS zo’n lijn onrendabel. Het beste voorbeeld is nog steeds de lijn naar IJmuiden. Lovers heeft destijds geprobeerd daarop de strandexpres te laten rijden maar werd volop tegengewerkt door de NS. Toen Lovers eenmaal was weggepest gingen de rails meteen uit de grond.
Het is aan Arriva, Veolia e.a. te danken geweest dat er überhaupt nog regionale lijnen bestaan, door een veel betere dienstverlening en modern materieel. En nu opeens wil NS weer meespelen op die lijnen? Asjeblieft NIET !
Beste Jac, het is aan de provincies te danken dat er op alle lijnen die onrendabel waren en nog steeds zijn te danken is dat er treinen rijden. Die trekken daarvoor een hoop geld uit. Als het rijk indertijd ook gekozen had voor subsidiëring van de onrendabele (NS) lijnen, was NS daar gewoon blijven rijden.