Willem-Alexander met trein naar Lech

ns Willem-Alexander is met zijn gezin zaterdag ook aangekomen in het Oostenrijkse Tirol, na een nachtelijke rit in de Koninklijke trein, die vrijdagavond in Utrecht aanhaakte bij de zogenoemde Alpen Expres. Dat is de speciale wintersportvakantietrein die hun treinreizigers tot aan Landeck-Zams vervoert.
Voor de liefhebbers van bijzondere treinen en treinsamenstellingen is het zaterdag een unieke dag geweest. Op veel Oostenrijkse stations stonden ‘treinspotters’ klaar om foto’s te maken. Op het perron zorgen leden van de Oostenrijkse veiligheidsdienst er steeds voor dat belangstellenden niet te dicht bij het koninklijke treinstel kwamen.
Op Valentijnsdag kon men korting krijgen voor deze speciale treinen Alpen Expres als De Ski-Trein van EETC die je naar de wintersportplaatsen in Oostenrijk brengen.  Of Willem-Alexander hier gebruik van gemaakt heeft, is ons niet bekend.
Sneeuw sale in maart
Een enkele reis naar de sneeuw in Oostenrijk of Italië met de Alpen Expres al vanaf € 55,- inclusief ontbijt. Of een 12 daags retour, vrijdagavond 22 maart heen en maandagavond 1 april terug voor de weggeefprijs van € 110,- retour inclusief ontbijt!
Lang weekend skiën met de Paas Trein!
Een mooie wintersport seizoens afsluiting! Donderdagavond 28 maart heen met deze directe wintersporttreinen en maandagavond 1 april terug naar Nederland. Lekker 4 dagen skiën met Pasen voor een klein prijsje. Je boekt dit lange weekend retour al vanaf €90,- retour met De Ski-Trein of € 154,- retour inclusief 2x een ontbijt met de Alpen Expres! Wacht niet te lang want de capaciteit met Pasen is beperkt!
Foto Koninklijke trein: Magazine Royalty

3 Reacties op Willem-Alexander met trein naar Lech

  1. Hoe werkt dat eigenlijk met de koninklijke trein in het buitenland? Wordt er bij de grenzen steeds van locomotief gewisseld?

  2. Deze Koninklijke trein werd achter de Alpen Expres gehangen. Bij elke grens overgang komt er bij deze Nachttreinen een andere locomotief ervoor van het land waardoor gereden wordt.

  3. Ah, dat is natuurlijk veel makkelijker dan een eigen treinpad regelen. Dank je!

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.

%d bloggers op de volgende wijze: