Westbahn in 2 uur Wenen – Salzburg

Advertentie

Het is overal het zelfde, onrendabele lijnen worden aan kleinere maatschappijen overgedaan. Eerst werden het Noorden en Oosten van Nederland aan Arriva en Syntus gegund. Nu wordt er weer een plan voor Limburg gesmeed. Die “Concurrentie funest voor Treinreiziger” , kopt de Telegraaf. Onze vertrouwde NS wordt steeds kleiner in Nederland, maar breidt uit in England onder de naam Abellio. NS Hispeed beconcurreert de Beneluxtrein naar Antwerpen. Duitsland heeft vele Regiobahnen, maar meestal nog wel onder super visie van DB. In december gaat een soort gelijk geval zich voor doen in Oostenrijk. De ÖBB krijgt concurrentie van de Westbahn. een onderdeel van RAIL Holding AG. De lijn Wenen- Salzburg krijgt er naast de ÖBB Regiobahn een snelle verbinding van deze maatschappij erbij, die met zeven nieuwe KISS (Komfertabeler Innovatie Supersterke S-bahn) dubbeldektreinen, welke vorig jaar besteld werden bij Stadler in Zwitserland, de steden Wenen en Salzburg met 13 treinritten per dag, dichter bij elkaar zal brengen. Deze mooie KISS treinen voldoen aan de nieuwste eisen, ook wat mobiele communicatie betreft.
Het doel van Westbahn is om haar klanten, niet alleen op tijd en veilig van A naar B te vervoeren, maar ook een nieuwe kwaliteit van reizen te geven. Met 200 medewerkers die voor 85% direct kontakt met de reizigers hebben. In comfortabele stoelen zal men kunnen genieten van het uitzicht, maar ook kunnen internetten of iets eten en drinken.
Geen excuses, maar klantgerichte oplossingen moeten de klanten tevreden stellen. Als voorzitter van de raad van commissarissen is aangesteld. de directeur van Schweizerischen Bundesbahnen, Benedikt Weibel. Hij als Zwitserse treinenman, weet als geen ander, wat treinreizigers willen Met de liberalisering van de spoorwegsector in Oostenrijk werden spoorlijnen toegankelijk gemaakt voor particuliere aanbieders. Meer concurrentie zal zorgen voor een grotere kwaliteiten een goedkopere ritten, aldus de Marketing lieden. Of de concurrentie dit zal veroorzaken is in onze ogen nog maar de vraag. Het eerste jaar zal zeker tot meer kwaliteit leiden. Een van de service punten is, dat men in de trein een kaartje kan kopen en niet duurder is als dat je het per internet besteld. Westbahn is een 100 procent private spoorwegmaatschappij die haar activiteiten zal beginnen op 11 december 2011

1 Comment

  1. onrendabele leinen die tog niet op ns trajecten reiden waar bijv geen goedere treinen komen zouden moeten worden omgekat naar zweeftreinen…

    dat zou een extra inpuls geven aan de klant die dat al jaren wil maar de ns het vertinkt omdat er al zo veel van het oude spul licht !!

    het zou zo meer druk op de rets van de rail bedrijven zetten om eindelijk in te zien dat je anno 2011 niet meer kan reinden mat technologie van over 100 jaar oud…

    daarbij komt dat door het wegvallen van slijtage etc en minder energie kosten etc het geld zo terug is…

    ik vind het belagelijk dat we dit niet hebben en allen landen zoals china hier aan denken , terwijl ons land met al de drukte het meeste baat er van zou kunnen hebben…

    daarbij vind ik dat met de invoering van de ov chip het verledentijd moet zijn met boetes en hoge en lage tariven…. men snapt niet dat een trein pakken net zo impulsief moet kunnen zijn als dat je de auto pakt !!! je gaat ook niet 1e 3 weken van de voren een auto bestellen om ff je boodschappen te doen of naar je gelievde te gaan…. of juist die te verassen met een dagje parijs…

    men moet maar zorgen dat er genoeg plaats is door vaker te gaan en beter op de gegevens in te spelen die men al jaren verzameld over ons reisgedrag….

    ik vind het bestellen van een kaartje een belemering…

    ik bestel ook niet voor de bios… je gaat en verwacht dat er plaats is… zo moet het gaan en als een bios dat wel kan en een vervoerder dat niet dan zouden ze eens goed na elkaar moeten kijken … want of ik nu 1 uur in de trein zit met 100 man of in een bios zaal dat moet geen verschil zijn….

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.