Weer een opdracht voor Kiss en Flirt

In opdracht van Alpha Trains produceert Stadler 28 regionale treinen voor de WestfalenBahn. De 15 en 13 FLIRT-Z KISS treinen, een investering van ongeveer EUR 250 miljoen, komen aan het einde van 2015 in gebruik op de Emsland en Midland lijnen
Osnabrück / Berlijn / Keulen, 7 Februari 2013. In opdracht van Alpha Trains worden bij de fabrikant Stadler Pankow GmbH Berlijn, een totaal van 28 regionale treinen gebouwd. Vanaf december 2015 zullen er 15 FLIRT treinen op het Emsland traject en 13 treinen van het type KISS op de Midland lijn, die door de WestfalenBahn bediend worden rijden. De bedrijven tekende vandaag het officiële contract in bij zijn van journalisten in Osnabrück.
“De moderne elektrische dubbeldeksvoertuigen van de soort KISS worden nu ook in Niedersachsen voor het eerst gebruikt,” zegt Michael Daum, directeur van Stadler Pankow GmbH en geeft hiermee aan, dat de Stadler FLIRT treinstellen een sukses zijn. “We zijn blij dat we nu ook de FLIRT voor Alpha Trains of WestfalenBahn mogen produceren.
“De concurrentie in het vervoer per spoor werkt het beste door het gebruik van moderne, meer comfortabele treinen”, legt LNVG Hans-Joachim Menn.
Speciaal voor het Emsland lijn (RE 15) Munster – Rheine – Überlingen – leeg – Emden, zijn de 15 dubbeldekkers FLIRT treinstellen ontworpen.
De 13 dubbeldekkers KISS treinstellen zijn ontworpen voor Midland lijnen RE 60 Rheine – Osnabrück – Minden – Hannover – Braunschweig en RE 70 tussen Bielefeld – Herford – Minden – Hannover – Braunschweig. “Met de nieuwe dubbeldeks treinen bieden wij 626 zitplaatsen, waarvan 34 in de eerste Class, “zegt Rainer Blum.
Alle 28 wagons worden gekenmerkt door hoge vermogen, een topsnelheid van 160 km per uur en ze verbruiken minder energie.
Van links naar rechts, Michael Daum, President en CEO, Stadler Pankow GmbH, Rainer Blum, CEO van WestfalenBahn GmbH, Shaun M. Mills, chief executive officer, Alpha Trains Fractie, Hans-Joachim Menn, Managing Director van het transport Niedersachsen GmbH

%d bloggers op de volgende wijze: