Wachten, wachten en nogeens wachten op de Fyra

Advertentie

Wij schreven het afgelopen donderdag al, na de officiële mededeling van NS Hispeed: “Is dit het begin van de einde voor treinfabrikant AnsaldoBreda?” Dat begint er echt nu op te lijken, nadat NS heeft besloten de fabrikant van Fyra, de Italiaanse treinen leverancier AnsaldoBreda, aansprakelijk te stellen voor de problemen met de hogesnelheidstrein. De afgelopen dagen bleek dat Fyra zelfs onvoldoende bestand is zijn tegen Nederlandse winterse omstandigheden op het spoor. Dat meldt de NS nu vandaag op zaterdag 19 januari. Een “sorry” of  “excuus” is niet voldoende. Dat zal geld gaan kosten voor AnsalboBreda.

2 Comments

  1. Nou, het einde voor Ansaldo? Denk het niet.
    Even rekenen:
    – NS/NMBS kunnen maximaal 70 miljoen aan schadeclaims indienen
    – 1 V250 kost 21 miljoen
    – er zijn 19 V250’s besteld.

    Juist, daar gaan ze écht niet failliet aan. Daarbij, een paar jaar geleden bleek een IC4, besteld door de Deense spoorwegen, zomaar opeens als cadeautje door ene Berlusconi aan zijn vriendje Khadaffi te zijn gegeven.
    Met zulke connecties kan een bedrijf alle rotzooi ter wereld leveren zonder ooit failliet te gaan.

  2. Na de officiële mededeling van NS Hispeed en nu de NMBS een ultimatum van vier maanden heeft gesteld, was onze vraag nog niet zo gek: “Is dit het begin van de einde voor treinfabrikant AnsaldoBreda?” Wij bedoelen natuurlijk de levering van de V 250 aan Nederland en België.

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.