Vorst bestendige Flirt

FLIRT  FinnlandsSinds vandaag 18 november 2009 zijn de eerste van de 32 FLIRT-Treinen van Stadler Zwitserland op de rails van de S-Bahn Helsinki na een jaar proefrijden in de dienst gezet. Voor de strenge winterse omstandigheden in Finland waar het soms tot -40 graden vriest, werd de FLIRT speciaal aangepast. Naast de nodige isolatie en een warmte terugwinsysteem, werden nog een aantal verschillende toepassingen gemaakt. Dus strenge winter geschiktheid. Dit zijn ook de eerste treinen uit het huis Breitspurfahrzeug Stadler., zodoende kan Stadler Rail volledig voldoen aan de contractuele termijnen en leverde dus de eerste twee treinstellen vorige week op tijd af bij haar klant in het hoge noorden. Vanaf medio december 2009 gaan de nieuwe treinen, volgens de dienstregeling rijden, in het zuiden van Finland. In de nabije toekomst zullen zij ook gebruikt worden op de in aanbouw zijnde Airport Shuttle lijn. Het algemene Finse spoor van 1524 mm, een grotere spoorbreedte en vooral de klimatologische omstandigheden in Finland, was een herziening van de norm -goed nodig- voor deze Finse FLIRT. Om het isolatie vermogen voor de winter te verbeteren werd 3-voudig glas gebruikt. Ook werd in deze FLIRT de lucht circulatie aangevuld met een warmteterugwinning systeem: de hete lucht uit de passagiersruimte wordt gebruikt voor het voorverwarmen van de koude frisse buitenlucht. Hierdoor kunnen aanzienlijke energiebesparingen bereikt worden. Daarnaast werden kachels geïnstalleerd bij de entreedeuren om de warmte binnen te houden, om zo een constante temperatuur mogelijk te houden. Peter Spuhler, CEO en eigenaar van Stadler Rail Group, verklaarde: “Ik ben er trots op dat wij dit uitdagende project hebben kunnen verwerken en op tijd de eerste trein met een hoge kwaliteit hebben kunnen afleveren.” bron en foto Stadler – Zwitserland

%d bloggers op de volgende wijze: