Treinennieuws.nl vandaag 10 jaar

Advertentie

Vandaag precies 10 jaar geleden publiceerde Treinennieuws.nl zijn eerste bericht, namelijk het wereldrecord van de TGV van Alstom:

“Gisteren was het zover. De Franse TGV hogesnelheidstrein, gemaakt door Alstom, brak alle records van treinen op vaste rails. Met maar liefst 574.8 km per uur reed deze dubbeldekker in een verkorte vorm van Parijs naar Straatsburg. Kom in de stemming en rijd mee met dit heugelijke feit. Filmpje op YouTube: Gepubliceerd 4 april 2007

Op deze populaire website voor treinen liefhebbers, er zijn nu 2106 artikelen gepubliceerd, werd geboren uit frustraties omdat de geldkranen voor de promotie van treinen en treinennieuws, maar ook de modelspoorbouw werden dicht gedraaid. Het was het begin van de financiële crisis. Advertentie-opdrachten werden geannuleerd. Roco, Fleischmann en Märklin/TRIX balanceerde aan de rand van een faillissement. De Nederlandse en Belgische vestigingen, van deze firma’s die al jaren lang toonaangevende bedrijven waren, werden gesloten.
De motoren achter deze website met al het nieuws op treinengebied, zijn enthousiaste mensen die zo’n 10 jaar geleden niet durfde te dromen dat nu gemiddeld 750 bezoekers iedere dag langs komen surfen. Een zoon was het gemopper over de financiën zat en ging bij thuiskomst na een verjaardag- feestje aan de slag. De naam Treinennieuws was nog vrij en werd direct geclaimd en vastgelegd. Na een paar uurtjes nachtwerk, maar dat is schijnbaar gewoon voor computer freaks, was het eerste resultaat klaar en werd naar de “redactie” gemaild, dat de site klaar stond. Die zag dit helemaal nog niet zitten. Treinliefhebbers willen papier in hun hebben, was het argument. Ook beursbezoekers willen de nieuwste modellen van dichtbij op hun “echtheid” kunnen beoordelen. Op stoomfestiviteiten wil men het sissen van de locomotief kunnen horen en stoomlucht kunnen opsnuiven. Maar de redactie heeft het mis gehad.
Direct na de lancering bleek dat er wel degelijk mensen waren die (dagelijks) even kwamen surfen of er nog nieuws was. De eerste dag kwamen er meteen 21 abonnementen op de berichtenservice binnen. De redactie begon in te zien, dat de website ook in een behoefde kon voorzien. Schoorvoetend kwamen oud abonnees van het papieren magazine, ook eens kijken en al gauw bleek dat wat lang als onbereikbaar leek toch gebeurde. Langzaam maar zeker kwamen de positieve reacties binnen. De technische computerman die treinen maar niets vond, ”Dat was iets voor zijn vader”, zag dat zijn missie om “treintjesgekken” ook aan de pc te krijgen lukte. Hij bouwde verder aan de Treinennieuws.nl website. Maakte het mogelijk om foto’s te downloaden.
Nu tien jaar later blijkt dat onze website, die speciaal is ontwikkeld om u te voorzien van uitgebreide en gedetailleerde informatie: 24 uur per dag bereikbaar 7 dagen per week in een behoefte voorziet. Kom ook even dagelijks langs www.treinennieuws.nl en laat eens een reactie als verjaardagscadeau achter. Foto en Youtube video TV2: Alstom

3 Comments

  1. Vanuit Edmonton, Alberta Canada gefeliciteerd met jubileum, het is interressant te zien hoe het reizigers verkeer per trein toeneemt, de ov en spoor maatschappijen hier kunnen er van leren!!

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.