Treinen te hoog of tunnels te laag

Advertentie

sncf logoOp de Spits website lezen wij het volgende:  Het Franse spoorwegbedrijf SNCF heeft verkeerde treinen aangeschaft voor de spoorverbinding tussen het Franse Les Arcs – Draguignan en het Italiaanse Vintimille. De lijn is 125 kilometer lang. Maar met het laatste gedeelte in Italië lijkt geen rekening te zijn gehouden. De nieuwe treinen die SNCF heeft besteld voor het traject passen namelijk niet door de Italiaanse tunnels. “Ze zijn inderdaad te hoog, het gaat maar om een paar millimeter”, zegt Eric Sauri, woordvoerder van een groep kritische oud-medewerkers van SNCF, tegen Nice Matin. “Daarom kunnen de treinen niet naar het eindpunt.” SNCF laat de treinen vanaf morgen rijden. Voorlopig dus tot de grens. Vanaf november kunnen ze waarschijnlijk doorrijden. Wegwerkers gaan dit najaar de tunnels bewerken met vijlen om te zorgen dat de ondoordachte aankopen er toch doorheen kunnen. Zo zie je maar ,ook de buitenlandse spoorwegmaatschappijen kunnen groet fouten maken.