Super order voor Siemens

Advertentie

San Francisco bestelt 175 lightrail treinwagens bij Siemens
• Grootste Lightrail contract ooit toegekend in de Verenigde Staten
• Bestelwaarde 648 miljoen Dollar
• Mogelijkheid contract voor nogeens 85 wagens extra

Lightrail San fransico
San Francisco: Van Cable Cars tot moderne Siemens Ligtrail treinen

San Francisco (SFMTA) heeft een order geplaatst bij Siemens van 175 lightrail wagens voor haar openbaar vervoer in de stad met een waarde van 648 miljoen Dollar. Met nog eens een optie voor 85 wagens, dit is een van de grootste orders voor lightrail die ooit in de VS is geplaatst. Met dit contract, verstevigt Siemens haar positie als Amerikaanse marktleider in dit segment. Elke derde tram- of lightrail wagen die in de VS vandaag rijdt is van Siemens. De treinen zullen worden gebouwd in de Siemensfabriek in Sacramento, Californië, en de eerste zullen worden geleverd eind 2016.
“Deze bestelling is een mijlpaal voor de Siemens geschiedenis van onze Amerikaanse activiteiten. Met onze rail voertuigen gemaakt in de VS, we zijn nu al de belangrijkste leverancier en hebben meer dan 1.300 trams en lightrail wagens in 17 steden in Noord-Amerika tot op heden geleverd, “aldus Jochen Eickholt, wereldwijd hoofd van Siemens Rail Systems.
San Francisco wordt beschouwd als een van de meest milieuvriendelijke steden in de Verenigde Staten te zijn. De stad staat bekend om zijn uitgebreide openbaar vervoer netwerk, beheerd door de San Francisco Municipal Railway (Muni). Muni exploiteert een breed aanbod van vervoersmogelijkheden, variërend van in de stad beroemde historische Cable trams, maar ook lightrail en elektrische- en hybride bussen.
De stad San Francisco maakt zich op voor een grootschalige modernisering van haar stedelijke transportvloot en plannen om energiebesparing te bieden. De moderne lightrail treinen vervoeren meer dan 700.000 dagelijkse passagiers. Siemens zal een nieuw ontwikkelde lightrail wagen leveren op basis van het Model S200. Deze is bijzonder energiezuinig dankzij een lichtgewicht schijf systeem dat remenergie recupereert, en een LED-verlichtingssysteem dat 40 % minder stroom verbruikt dan standaard TL-verlichting. Op de foto: 3 Siemens-voorgestelde ontwerpen, waarvan er een zal worden gekozen door de sfmta.