Stadlers nieuwe EURO DUAL locomotieven

Stadler Valencia en het Duitse goederenvervoerder Havelländische Eisenbahn Aktiengesellschaft HVLE hebben een contract voor de levering van 10 6-assige EURO DUAL locomotieven.

HVLE en Stadler hebben een contract voor de productie en levering van 10 6-assige EURO DUAL locomotieven en het bijbehorende-service onderhoudscontract ondertekend. De krachtige locomotieven worden gebruikt in het goederenvervoer op het Duitse netwerk. De rail specialist met het hoofdkantoor in Mainz heeft de financiering met fondsen van de Savings Banks Finance Group rond.

HVLE is de eerste klant van de nieuwe generatie zesassige dual-mode locomotieven die Stadler ontwikkeld heeft voor de Europese markt. De CEO van Stadler Rail Valencia, onderstreepte het belang van dit project en de voordelen van het nieuwe platform: “Dit contract is een belangrijke mijlpaal voor Stadler het is de eerste bestelling van een nieuwe locomotief familie. De EURO DUAL loc voldoet aan alle behoeften van de spoorwegen bestuurders, zoals efficiënt en betrouwbaar en biedt hen tegelijkertijd veel economische en ecologische voordelen. “

Voor Ludolf Kerkeling (HVLE): “De vraag naar zes-assige locomotief zal groeien door het verhogen van de lengte en het gewicht van de treinen.” Martin Wischner (HVLE)voegde toe: “We moeten diesel voor de eerste / laatste mijl hebben, maar de ecologische en economische voordelen van elektrische energie zijn erg belangrijk voor ons.”

De Euro dual locomotief van Stadler is een dual-mode locomotief met een indrukwekkende prestatie, zowel diesel- als de elektrische aandrijving modus, die verkrijgbaar is in verschillende configuraties. Het modulaire platform biedt ook een breed scala van verschillende schijf capaciteit in de diesel-modus, aan de individuele behoeften van de klanten naar behoren te voldoen. Het veelzijdige platform van de locomotief was voor vracht en lange afstanden reizen met snelheden tot 160 km per uur. Ontwikkeld voor geëlektrificeerd en niet-geëlektrificeerde lijnen.

Stadler, bekend als een fabrikant van rollend spoorwegmaterieel, denk aan FLIRT en KISS, maar nu ook vracht locomotieven voor de Europese markt,. Op dit moment levert Stadler de vier-assige dual-mode locomotieven Class 88 het Britse Direct Rail Services, en voert de eerste proeven uit met de zes-assige EURO DUAL prototype.

Voor de Stadler Facebook pagina, gezamenlijk beide directies op de foto

Over HVLE
HVLE werd opgericht in 1892 en is momenteel een van de tien grootste goederenvervoerders per spoor op de Duitse markt. Alle goederenvervoer per spoor vallen hieronder, maar er is een bijzondere de expertise in zware lading (bulk) en gevaarlijke goederen en gespecialiseerd transport. Vandaag HVLE exploiteert een vloot van 35 locomotieven.
Onder hen is de krachtigste diesel-elektrische locomotief van Europa. Toch Stadler is ’s werelds grootste fabrikant van rackrail voertuigen.

Over Stadler
De bestsellers van Stadler zijn: FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train) heeft al meer dan 1.400 keer verkocht in 17 landen. Zelfs de KISS (comfortabele Innovative spurt) is erg in trek: Het werd 258 keer verkocht in 9 landen. De krachtigste diesel-elektrische locomotief van Europa, de Euro4000, was in 7 landen 140 keer verkocht. Stadler Dienst onderhoudt ook in 16 landen vloot met meer dan 680 auto’s met een jaarkilometrage van meer dan 110 miljoen kilometer gerepareerd.

%d bloggers op de volgende wijze: