Stadlers eerste dubbeldekker naar de VS (Update)

CalTrain_Double-decker2
Het moment van ondertekening

Eens moet de eerst keer zijn. Stadler bouwt, elektrische dubbeldeks treinstellen van het type KISS voor de Amerikaanse spoorwegmij. Caltrain. Het is de eerste keer dat Stadler dubbeldekkers voor de Verenigde Staten bouwt. Zo is de KISS nu al in negen verschillende landen te zien. De volgende gaan dus naar Caltrain is de Verenigde Staten.

Gisteren, 15 augustus 2016 hebben Jim Hartnett, CEO van Peninsula Corridor Joint Powers Board (Caltrain) en Peter Spuhler, eigenaar en Group CEO van Stadler, in San Mateo het kontract ondertekend. Het contract tussen Caltrain en Stadler omvat de levering van 16 zesdelige dubbeldeks treinstellen met een lengte van 157,1 meter.
De nieuwe treinen zullen worden gebruikt op de route van San Francisco naar San Jose in Silicon Valley. Met de elektrische hogesnelsheids dubbeldekkers treinstellen, zal het voor Caltrain mogelijk zijn, sneller en meer frequente verbindingen voor het snel toenemende aantal passagiers aan te bieden. De moderne dubbeldekkers zijn van lichtgewicht aluminium ter vervanging van de bestaande diesels.
Het huidige contract tussen Caltrain en Stadler is al het zevende verkoopsucces van Stadler in de Verenigde Staten. De eerste opdracht werd in aan Stadler 2002 gegund door New Jersey Transit River Line. Dit werd gevolgd door Metropolitan Transportation Authority (CMTA) van Austin, Texas. Ook van uit de Denton County Transportation Authority (DCTA) kreeg Stadler een order voor ontwerp en de fabricage van 11 diesel gelede treinstellen. “Het Caltrain modernisering programma vormt de belangrijkste transformatie project in de 150-jarige geschiedenis Caltrain’s.stadler verkoop usa
Natuurlijk waren er weer lovende woorden over elkaar door beide ondertekenaars. Peter Spuhler, eigenaar en CEO van Stadler benadrukte het grote belang van dit project: “Ik ben erg trots op dat we de gelegenheid hebben om voor de eerste keer dubbeldeks treinen kunnen leveren naar de Verenigde Staten.
De elektrische dubbeldeks treinstellen van Stadler zijn bijzonder aantrekkelijk vanwege hun bewezen ontwerp, de lage totale systeemkosten en betrouwbaarheid. Het ontwerp van de KISS treinen van Stadler voldoen aan alle veiligheid eisen zowel in Amerika als Europa.
De speciaal door Stadler ontworpen onderstellen met luchtvering en rustige loop en extreem lage trillingen en lawaai is een pre. De snelheid van de normaalspoor treinen is 177 km per uur.
De eerste dubbeldekker zullen naar verwachting door Stadler in de VS in augustus 2019 worden afgeleverd. Waarna de test periode begint.

%d bloggers op de volgende wijze: