Stadler en de Fort Worth onthullen de eerste Amerikaanse FLIRT

Atlanta, 9 oktober 2017 – Stadler en de Texas Fort Worth Transportation Authority (FWTA) zullen de eerste FLIRT (Fast Light Intercity- en Regional Train) voor de TEXRail spoorlijn vandaag presenteren op de APTA Expo 2017, een beurs voor het openbaar vervoer in de VS.

Het contract voor de levering van acht FLIRT-treinen werd in juni 2015 ondertekend. De treinen, die aangedreven worden door diesel-elektrische aandrijving (DMU), zullen binnenkort worden gebruikt voor het reizen op de TEXRail-lijn tussen Fort Worth en Dallas en Fort, de Internationale Luchthaven. Dit is de eerste keer dat Stadler een van zijn FLIRT-treinen in de Verenigde Staten heeft verkocht.

De FLIRT is een succesverhaal

FLIRT is het succesverhaal van Stadler, met meer dan 1.400 treinen wereldwijd verkocht te hebben. Dit verklaart waarom Stadler bijzonder blij is om de eerste acht FLIRT-treinen aan de VS te leveren. Samen met de FWTA presenteert Stadler het eerste voertuig dat voor TEXRail wordt geproduceerd aan het publiek op de APTA EXPO. De eerste Amerikaanse FLIRT-trein voldoet aan de AVT-eisen (Alternative Vehicle Technology) van de Federal Railroad Administration zoals die van Buy America. De FLIRT-treinen werden hoofdzakelijk gebouwd in de gehuurde Stadler-fabriek in Salt Lake City, Utah.
De acht FLIRT treinen voldoen aan eisen van de Amerikanen. De brede voordeuren en de ruime benedenverdieping maken het gemakkelijk voor passagiers om aan boord te gaan en uit te stappen. Elke trein is uitgerust met 224 zitplaatsen met tafeltjes en USB-poorten, evenals een toilet, en voldoet daarmee aan de verschillende comfortbehoeften van passagiers. De ergonomische bestuurderscabine van de trein, het intuïtieve ontwerp en de slimme bedieningspanelen bieden het personeel aan boord een moderne en comfortabele werkplek. De nieuwe FLIRT-treinen worden in december 2018 een onderdeel van de TEXRail vloot.

 TEXRail FLIRTS kunnen de maximale snelheid van 130 km per uur bereiken en hebben als zij gekoppelde zijn een lengte 81,1 meter. Elke diesel-elektrische FLIRT-trein is uitgerust met twee Deutz TCD 16.0 V8 520 kW dieselmotoren.

 

Be the first to comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


 

%d bloggers op de volgende wijze: