Stadler eerste dubbeldekker in Moskou

Advertentie

Rus dubbel kiss
De productie van de Russische KISS onder “Stoom”

Moskou, 17 november 2014De eerste dubbeldekker van de in totaal 25 treinen, die de Russische spoorwegmaatschappij Aero Express bij de Zwitserse fabrikant railvoertuig Stadler bestelde, is aangekomen in de Russische hoofdstad en is in de aanwezigheid van hoge ambtenaren, waaronder burgemeester Sergei Sobyanin, officieel gepresenteerd.

rus dubbel kiss2De eerste zesdelige dubbeldekker werd vanaf de nieuw gebouwde fabriek van Stadler in Minsk (Wit-Rusland) aan Aero Express officieel afgeleverd. De burgemeester van de stad en andere openbare ambtenaren, waaronder de Zwitserse ambassadeur in de Russische Federatie waren natuurlijk aanwezig om de nieuwe aanwinst te bewonderen.
De nieuwe dubbeldekkers zijn 3.40 meter breed en 5.24 hoog. Ze zijn dus breder voor het Russische spoor. De treinen zijn ontworpen om aan de omstandigheden in Rusland, waar de temperatuur tussen -50 ° C en 40 ° C kan optreden te voldoen. Ze volgen de traditie van Flirts, na die aan Finland, Noorwegen, Estland en Wit-Rusland werden geleverd. De treinen hebben een maximum snelheid van 160 km per uur en worden gekenmerkt door een comfortabele, vriendelijke interieur met twee klassen (Business en Economy) uit. De wagens bestaan van aluminium en zijn daardoor veel lichter als conventionele staalconstructies. Door het lichtere gewicht is een aanzienlijke energiebesparing in de dagelijkse activiteiten zijn mogelijk.
De Stadler Rail Group is voor Aero Express een strategische partner geworden, sinds 2013 heeft ze deelgenomen aan een internationale aanbesteding in Moskou. Het contract werd op 28 mei vorig jaar ondertekend. Het biedt een snelle levering van 25 dubbeldekkers treinen KISS en 118 wagens. Maar ook 16 van deze treinen met 4 wagens en 9 van 6 wagens bestaan. De eerste vier treinen werden in de Zwitserse fabriek Altenrhein gebouwd. De overige 21 op de nieuwe Stadler op de locatie in Minsk, Wit-Rusland. Aero Express koopt treinen op eigen kosten en dus investeert zij in de ontwikkeling van het spoorvervoer van passagiers. De nieuwe dubbeldekkers vloot verhoogd de transportcapaciteit van de Aero Express treinen met 35-40%. Volgens het contract, gaat de eerste trein in juni 2015 rijden, de laatste in juni 2016