Siemens opent officieel RRX onderhoudsdepot

Advertentie

Het nieuwe onderhoudsdepot voor de Rijn-Ruhr-Express (RRX) in het Rail Service Center in Dortmund-Eving.

Vandaag, na anderhalf jaar bouwen, opende Siemens Mobility officieel het nieuwe onderhoudsdepot voor de Rhine-Ruhr Express (RRX). In de toekomst zullen 75 medewerkers van het Railservicecentrum in Dortmund-Eving de 82 elektrische RXX Desiro HC-treinen met meerdere units voor een periode van 32 jaar onderhouden en onderhouden.

Martin Husmann, CEO van Verkehrsverbund Rhein-Ruhr (VRR), ook sprekend namens de andere snelle doorvoerorganisaties die deelnemen aan het RRX-project – Westfalen-Lippe (NWL), Rijnland (NVR), Rijnland-Palts Noord (SPNV-Nord) en North Hesse (NVV) – verklaarde: “Ik ben vooral blij voor de passagiers, omdat de opening van vandaag een nieuwe stap in de toekomst betekent. “We verwachten dat de nieuwe faciliteit in Dortmund een bijdrage zal leveren aan het garanderen van de best mogelijke beschikbaarheid van de nieuwe treinen. “

“Met onze gedigitaliseerde service en onderhoud zien we onszelf als een pionier in de branche en zullen we ervoor zorgen dat de RRX-treinen betrouwbaar beschikbaar zijn voor de passagiers. Om dit te garanderen hebben we het Rail Service Center en de treinen uitgerust met de nieuwste diagnose systemen die ons in staat stellen om fouten te detecteren voordat ze daadwerkelijk kunnen interfereren met operaties, “zei Sabrina Soussan, CEO van Siemens Mobility.
Voor dit doel heeft Siemens Mobility ongeveer 5,5 kilometer aan sporen op het terrein van het voormalige rangeerterrein Dortmund-Eving aangelegd en een werkplaatsgebouw met zes sporen, Alle onderhoudsprocessen kunnen volledig worden beheerd zonder papierwerk: werknemers krijgen hun werkbestellingen, samen met alle informatie die ze nodig hebben voor reparaties en onderhoud, op tablets. Terwijl ze in dienst zijn, leveren de treinen continu gegevens over hun status via meerdere sensoren aan het depot, waar het wordt verwerkt. Het doel is om eventuele afwijkingen van normale omstandigheden te detecteren om foutvoorspellingen te berekenen en werkplaatstechnici aanbevelingen te geven voor acute service of routine gepland onderhoud. Meer over de trein weten?Hier even klikken  voor een PDF. Bron: Siemens