Siemens elektrische locomotief voor Amerikaanse Amtrak

De eerste elektrische locomotief van het type “Amtrak Cities Sprinter” voor de klant, Amtrak verliet de fabriek. De Amerikaanse spoorwegmaatschappij had in oktober 2010 bij Siemens in totaal van 70 elektrische locomotieven ter waarde van 338 miljoen euro besteld. Zo heeft Siemens de eerste locomotieven in de belangrijke Amerikaanse markt verkocht.

De eerste drie voertuigen worden onderworpen voor een praktische test in de zomer, en dan weer hun normale werking in de herfst. De laatste locomotieven zullen aan het einde van 2015 bij Amtrak afgeleverd worden. De Steden Sprinter (ACS-64) maken deel uit van een uitgebreide vlootvernieuwing in de komende 14 jaar. Amtrak begint op de zogenaamde Noordoostelijke Gang (NEC). Deze verbinding tussen Boston en Washington is een van de drukste lange afstand trajecten in de USA. De nieuwe locomotieven zullen de elektrische locomotieven, die tussen de 20 en 30 jaar in gebruik waren vervangen.

“De nieuwe Amtrak locomotieven zullen bijdragen aan het bevorderen van de economische toekomst van het Noord-Oosten Amerika, om een ​​meer betrouwbare en efficiënte service voor treinreizigers te ondersteunen,” zei Amtrak President en CEO Joseph Boardman.

“Steeds meer Amerikanen laten hun auto’s en in plaats daarvan kiezen voor de meer comfortabele reizen met de trein, metro en tram. We zijn trots op onze innovaties voor passagiers en pendelaars,” zei Michael Cahill, voorzitter van de afdeling van Siemens Rail Sytem in Verenigde Staten. “Van de tram naar regionale spoorlijnen van het personenvervoer .
Transport oplossingen van Siemens, zoals de Amtrak treinen van de volgende generatie, verhoging van de veiligheid, de efficiëntie te verbeteren en de prestaties, en worden vervaardigd in de VS” De Amtrak Steden Sprinter Sprinter is op basis van de Vectron van Siemens. Ze zijn voor de drie voedingsspanningen 25 kV, 12,5 kV en 12 kV voorzien en een vermogen van maximaal 6,4 MW te bereiken. Vergeleken met eerdere modellen, kunnen ze een veel hogere. Met maximaal 18 wagens per trein en een topsnelheid van 200 km per is mogelijk. Amtrak kan dus veel meer passagiers op dezelfde afstand vervoeren in een kortere tijd.

Het ontwerp van de nieuwe locomotieven zorgt voor eenvoudiger onderhoud. Het gebruik van een regeneratief remsysteem dat energie terug geeft aan het elektriciteitsnet, wat resulteert in een verhoogde energie-efficiëntie. De steden Sprinter ook voldoen aan de nieuwste veiligheidsnormen en crash normen van de Bundesbahn Administration (FRA).

De Amtrak locomotieven zijn voornamelijk gebouwd in de Siemens-fabriek in Sacramento, Californië.en verschillende lokaties in Norwood, Ohio, Alpharetta, Georgia, Richland, Mississippi, en bijna 70 leveranciers uit meer dan 60 steden en 23 staten in locomotieven zullen worden gebouwd.

De eerste drie locomotieven worden onderworpen aan een uitgebreid testprogramma deze zomer, twee van hen in een faciliteit van de US Department of Transportation in Pueblo, Colorado, en op het NEC.

%d bloggers op de volgende wijze: