Service van de Ns met een kleine s

Advertentie

maaikeceline2Wat bedoelde de vorige directeur van de NS, de heer Timo Huges, met zijn uitspraak: ”De reiziger moet op plaatst 1,2,3 staan”?

Laten we eerst vertellen dat de redactie van Treinennieuws.nl echte treinliefhebbers zijn. Dat treinen en natuurlijk de Nederlandse treinen hoog in het vaandel bij ons staan. Maar wij vinden ook dat de NS wat service betreft, wel een beetje beter kan presteren. Treinennieuws.nl heeft echter de oorzaak gevonden. De NS heeft geen hoofdletters S meer. Vandaar geen service met een hoofdletter S, geen schone treinen met een S en de stiptheid, al kan de NS daar zelf niet altijd iets aan doen, is ook ver te zoeken, zeker geen Stiptheid. Dan praten we maar niet over de sanitair, het samenwerken of samenwerking met andere vervoerders. samenloop van omstandigheden oplossen. Een samen reiskaartje kopen is voor sommige mensen heel moeilijk. Over de salarissen van het personeel weten wij niet veel, daarover geen commentaar.
Saaiheid is het bij de NS zeker niet. De Salesmanagers werken hard. Wij willen niet op de directie Stoel van de NS gaan zitten, maar denken wel dat een en ander verbetert kan worden.
Dat vond Rosalie Pronk(28) ook. Zij ergerde zich, net als wij, aan de vuile treinen. Die moeten Schoon zijn en het visitekaartje van de Spoorwegen zijn. Al worden de treinen normaliter aan de buitenkant wekelijks gewassen volgens de NS, het Nederlandse zeeklimaat werkt nu ook bepaald niet mee om de treinen schoon te houden. Zeker de lichte kleuren zoals geel van de IC’s en de witte Sprinters. Mocht je geïnteresseerd zijn in de schoonmaak van treinen, vind je op het Youtube-kanaal van de NS een filmpje met de ins en outs.
Maar even terug komend op de verjaardag van Roselie, voor haar dit jaar geen bos bloemen of een weekendje weg als verjaardagscadeau. Haar vriendin Noortje Laan (20) had heel andere plannen: een trein van de NS schoonmaken. Volgens Noortje een langgekoesterde wens van Rosalie. We kunnen het haast niet begrijpen, maar het schijnt waar te zijn.maaikeceline.
Een Facebookbericht met haar wens op de pagina van de NS kreeg al snel meer dan 5000 likes. Uiteindelijk reageerde de vervoerder heel positief. ,”We kunnen niet op alle verzoeken ingaan,” zegt Erik Kroeze van de NS. “, Maar dit vonden we zo’n leuk initiatief, dat we meteen aan de slag zijn gegaan om het te regelen. Vorige week was het zover. Op station Den Haag Centraal stond de Intercity richting Utrecht klaar om door Rosalie onder handen te worden genomen. Deze zag er dan ook weer Spic-and-Span uit, na de behandeling van Roselie. Foto’s: NS

maaikeceline
Noortje en Roselie bij nog vuile trein