Roll-out Voralpen-Express van Stadlers Traverso

Bussnang, 6 juni 2018 – Stadler en de Schweizerische Südostbahn AG (SOB) vierden vandaag de lancering van de nieuwe “Traverso” voor de Voralpen Express-route met ongeveer 200 gasten uit de industrie en de politiek. Na slechts twee jaar van ontwikkeling en constructie, werd de FLIRT Traverso-treinstel voor het eerst gepresenteerd. De treinen voor de SOB vertegenwoordigen de huidige ontwikkelingsstatus van de FLIRT-voertuiglijn (Fast Lighter Intercity en Regional Multiple Unit) met innovaties zoals de volledig nieuwe motordraaistellen en verder geoptimaliseerde draaistellen. In totaal bouwt Stadler zes achtdelige en vijf vierdelige treinen voor de SOB. Vanaf de dienstregelingwijziging 2019/2020 zal de nieuwe vloot van het succesvolle product Voralpen-Express op de rails van de lijn tussen St. Gallen en Luzern rijden.
Eind juni 2016 heeft SOB de lagevloer elektrische trein van Stadler besteld om de oudere treinstellen, zo’n 40 jaar in gebruik, te vervangen door elf nieuwe voertuigen. De nieuwe treinen komen op de route van de Voralpen Express tussen St. Gallen en Luzern worden gebruikt en maken de reis door de Vooralpen nog beter en comfortabeler.
De roll-out is een van de belangrijkste mijlpalen in het ontwikkelingsproces van een technisch zeer complex railvoertuig. In de industrie is het gebruikelijk dat dit moment naar behoren wordt gevierd. De spectaculaire ingang van de “Traverso” in Erlen werd live gevolgd door ongeveer 200 genodigden uit het bedrijfsleven en de politiek.
Peter Spuhler: “Bijdrage aan het succesvolle product Voralpen-Express” “We zijn erg trots dat we vandaag samen met de SOB de nieuwe trein voor de baan van de Voralpen Express kunnen presenteren. We zijn erg blij om een bijdrage te kunnen leveren aan het succesvolle product Voralpen-Express. Het feit dat Stadler-treinen worden gebruikt op deze prachtige route van St. Gallen naar Luzern is een groot plezier voor ons. De nieuwe treinen zullen de passagiers nog meer comfort bieden en hun rijplezier aanzienlijk vergroten “, aldus Peter Spuhler, voorzitter van Stadler, bij de gasten.
Thomas Ahlburg, CEO van Stadler Group, benadrukte ook de goede samenwerking tussen de projectteams Stadler en SOB: “De uitstekende samenwerking tussen de twee projectteams leverde een belangrijke bijdrage aan de snelle ontwikkeling en bouw van deze trein.” Bron en foto’s: Stadler

Be the first to comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*


 

%d bloggers op de volgende wijze: