Railpool ontvangt eerste Vectron locomotief

In aanwezigheid van de Beierse minister van Economische Zaken Martin Zeil, heeft Siemens vandaag de eerste locomotief van het type Vectron afgeleverd. In een formele ceremonie nam de in München gestationeerde locomotief-verhuurder Railpool, de eerste van de aan het einde van 2010 bestelde zes locomotieven bij Siemens, in ontvangst. Dr Jochen Eickholt, CEO van Siemens Rail Systems Division, “Dit is de eerste levering van een locomotief, die op ons nieuwe platform is gebaseerd. Dit is een bemoedigend “Voor ons bedrijf, benadrukte Eickholt. “De ontwikkeling van dit  flexibele motor concept helpt de vraag naar concurrentievermogen van de Beierse spoorwegen. De Vectron kan hiervoor zorgen” benadrukte minister Zeil. Railpool had 2010 als het eerste bedrijf voor de Vectron generatie besloten. “Voor Railpool was het essentieel dat we de Vectron onbeperkt kunnen gebruiken voor zowel vracht- als regionale en inter-city transport. Deze Railpool locomotieven hebben een vermogen van 6.400 kW en zijn ontworpen voor een snelheid van 200 km per uur gemaakt. Ze zijn gebouwd voor grensoverschrijden-de passagiers-en goederenvervoer in Duitsland en Oostenrijk en zijn met de European Train Control System (ETCS 1-2-3-4) uitgerust.

De locomotieven zijn al met extra bedrading ingericht, voor extra trein controlesystemen. Dus een toekomstige uitbreiding van het toepassingsgebied bijvoorbeeld richting Hongarije en Constanta in Roemenië zijn eenvoudig te monteren. De bouw van de locomotieven was in de locomotief fabriek in München-Allach. Vectron AC locomotieven voor Railpool met meerdere tractiecontrole soort TMC en WTB met Oostenrijkse afstandsbediening concept. Vectron Locomotieven in dubbel tractie hebben een maximale totale trekkracht van 600 kN zonder enige beperking. Met deze order heeft Railpool de eerste keer in jonge geschiedenis besloten voor van Siemens locomotieven. De Railpool GmbH was een 2008 gezamenlijk Venture van KfW IPEX-Bank en HSH Nordbank en verhuurd Locomotieven en rollend materieel voor goederenvervoer, lokale en interlokale verkeer met of zonder volledige service aan spoorwegondernemingen. Deze order brengt het totaal aantal locomotieven tot 100 en de totale investering van 450 miljoen euro. extra foto’s zijn hier te zien

%d bloggers op de volgende wijze: