Primeur Stadler Zwitserse kwaliteit: Trams voor Tsjechië

Advertentie

Stadler won de aanbesteding voor het ontwikkelen en bouwen van 40 trams voor de Dopravní Podnik Ostrava a.s. (DPO) werkmaatschappij in Ostrava. De Ostrava trams worden ontwikkeld en gebouwd door Stadler Praag. Stadler zal nauw samenwerken met Tsjechische leveranciers. Dit is de eerste keer dat Stadler een opdracht heeft gekregen voor trams uit de Tsjechische Republiek.
Daniel Morys, uitvoerend directeur van Dopravní Podnik Ostrava, en Peter Jenelten, Executive Vice President Marketing & Sales bij Stadler, hebben het contract getekend voor de levering van 40 aangepaste Tango trams ondertekend. Het contract tussen de DPO en Stadler heeft betrekking op de levering van 30 + 10 twee wagens met lage vloer trams voor de normaal meter spoor. De trams zijn gebaseerd op de beproefde en geteste ontwerp van de Tango, maar zijn afgestemd op de DPO eisen in Ostrava met lage vloer technologie en andere op maat gemaakte aanpassingen aan hun unieke beoogde doel aan te passen. Stadler Praha is het toezicht op het project planning en engineering.
Ondertekening van het contract in Ostrava, uitvoerend directeur Daniel Morys benadrukte het belang van het project: “Ik ben zeer tevreden met het verloop van deze overheidsopdracht, en ik geloof dat de Zwitserse kwaliteit van de nieuwe trams in Ostrava meer comfort zal brengen voor reizen met de nieuwe trams”. Peter Jenelten, Executive vice president Marketing & Sales bij Stadler, voegde toe:” We zijn er trots op om deze eerste trams te kunnen leveren aan de Tsjechische Republiek, en we kijken uit naar het vervoeren van passagiers in Ostrava met een zeer hoge mate van comfort en een zeer aangename rit. Ons sales team heeft veel waardering voor de hele professionele leiding proces van de aanbesteding door de DPO.”
De 2-wagen trams voor de stad Ostrava zijn 24,9 meter lang, 2,5 meter breed en 3,6 meter hoog. Ze bieden ruimte voor maximaal 188 passagiers, met zitplaatsen voor 61. De voertuigen hebben lage vloeren en beschikken ook over vier brede deuren voor het snel en efficiënt in- en uitstappen, evenals een rolstoelhelling. De voertuigen zijn volledig voorzien van airconditioning en hebben een maximale snelheid van 80 km per uur. Ze voldoen aan alle geldende veiligheidsnormen en de voorkant van de trams is geoptimaliseerd voor de veiligheid van voetgangers.
De elektrische trams van Stadler, vormen een bijzonder aantrekkelijke investering dankzij hun bewezen ontwerp, lage totale systeem kosten en betrouwbaarheid. Ze worden goedgekeurd door een groot aantal Europese landen en kan worden gevonden die in een aantal verschillende configuraties in landen, waaronder Zwitserland, Duitsland, Frankrijk en Denemarken, met Rusland binnenkort het rooster te sluiten ook. De eerste tram voor Ostrava zal zijn in de eindmontage fase maart 2018.
Over DPO
Ostrava Transport Authority het openbaar vervoer in Ostrava bestaat 120 jaar als openbaar vervoer geschiedenis. Major transportsysteem is het tramnetwerk, gevolgd door bussen en trolleybussen (elektrische bussen). Total Network lengte is 450 km. Het DPO vervoert ongeveer 90 miljoen passagiers. Vloot bestaat uit 634 voertuigen van alle soorten.