NS Hispeed: “Internet wordt steeds belangrijker”

Tijdens de persconferentie t.g.v. de opening van de vakantiebeurs 2011, gisteren dinsdag 11 januari zei NS Hispeed Commercieel directeur Maarten Spaargaren: “Internet wordt steeds belangrijker”. Onze website wordt steeds vaker gebruikt door treinreizigers die een ticket willen hebben naar het buitenland. Zij vinden het belangrijk om makkelijk een treinticket te kunnen boeken en zelf te kunnen uitprinten en vervolgens op de afgesproken tijd aan te komen, op hun internationale bestemming. Via diverse links op websites (zoals Treinennieuws.nl) kan men zelf op de Hispeed site zelf alles regelen.
“Op het Europese spoor strijden diverse maatschappijen zoals de Deutsche Bahn (DB) en de Franse Spoorwegen (SNCF) en Eurostar. Hispeed kan nu al 80 % online afhandelen. Op de vraag: “Ziet u TGV-Europe.nl (SNCF) en Bahn.de (DB) als concurrenten van NS Hispeed.nl? Antwoordde Maarten Spaargaren:”Ja, in zekere zin wel. We moeten blijven werken om onze website aantrekkelijk te houden. Dat is een continue proces. Overigens hebben we Nederlandse consumenten de drie websites op gebruikersgemak laten beoordelen, en dan blijken we beter gewaardeerd te worden dan onze concurrenten. Dat sommige reizigers via de Duitse spoorwegen een treinticket boeken, omdat een treinticket daar soms goedkoper is heeft een andere reden legde Ron Heeren Hoofd Sales uit:
“In veel gevallen zullen de prijzen gelijk zijn, soms is Hispeed goedkoper bij voorbeeld 1 ste klas tickets, maar het is inderdaad zo dat de prijzen nu nog kunnen verschillen. Dat komt doordat wij momenteel niet alle tarieven van de Deutsche Bahn kunnen en mogen aanbieden. Maar daar gaat dit jaar verandering in komen. NS Hispeed en andere Europese spoorbedrijven worden dit jaar aangesloten op het Neuen Vertriebssystem (NVS) van de Deutsche Bahn, daarmee worden alle tarieven gelijk getrokken.” Zie ook : Treinreizger

%d bloggers op de volgende wijze: