Nieuwe Sprinter nu met WC

Wordt dit de nieuwe Sprinter?

Volgens het toonaangevende Engelse Spoorweg magazine Railway Gazette International zijn treinfabrikanten uitgenodigd om te bieden voor een contract “enkel deks” EMU’s te leveren aan onze nationale NS. De basis zou zijn, voertuigen met een totale capaciteit van ongeveer 10 000 tot 20 000 zitplaatsen , de leveringen moeten tussen oktober 2016 en oktober 2017 geschieden.
De volgende generatie Sprinters die besteld wordt heeft twee versie. Een van twee wagenlengtes met 150 zitplaatsen en een driewagen versie, tussen de 200 en 250 zitplaatsen. NS is op zoek naar een moderne uitstraling en ‘transparant en open interieur’, met brede gangpaden die zo breed mogelijk zijn. Dit keer ook toiletten aan boord, want men wil bij de NS natuurlijk niet weer dat….. hebben over het kleinste kamertje, zoals nu over de huidige generatie Sprinter. De maximum snelheid zal 160 km per uur moeten zijn, met ‘hoge versnelling’ en een vereiste ‘korte remtijd’ voor ‘een snelle in- en uitstap’. De nieuwe EMU’s moeten aansluiten op het niveau perrons.
Dat wij dit van een Engels blad moeten vernemen is dat de kopende partij in Dublin gevestigde is,  namelijk NS Financial Services Co, een rollend materieel leasemaatschappij die eigendom is van NS Groep, die de treinen op haar beurt zou leasen aan NS Reizigers. Bron: Railway Gazette International Foto: Treinennieuws

%d bloggers op de volgende wijze: