Berlijn, 12 Oktober 2010 – Nieuwe Kiss order voor de Stadler Pankow GmbH (Zwitserland) uit Luxemburg. Het gaat om de levering van acht dubbeldeks treinstellen “KISS” voor Societe Nationale Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL), De nieuwe treinenstellen worden ingezet op het grens verkeer tussen Luxemburg en Duitsland. Het contract bestaat uit acht driedelige dubbeldeks treinen met een optie voor nog eens 31 eenheden. KISS staat het voor een Comfortabele Innovatieve Sterke Spurt trein, gebaseerd op het concept van de in 2004 geïntroduceerde FLIRT, een van de best verkopende spoorvoertuigen bij Stadler Rail Group. De flexibiliteit maakt aanpassing van de veeleisende pendeltrein mogelijk en betaalbaar. Deze treinen kunnen snelheden tot 200 km per uur halen. De elektrische Dubbeldekkers voor Luxemburg zijn voorzien van de automatische treinbeïnvloeding ETCS. “Met deze bestelling bevestigen wij opnieuw, dat de voortdurende ontwikkeling van dit voertuig concept de juiste manier is”, aldus Michael Daum, directeur van het Stadler Pankow Ltd “We zijn blij dat, naast Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland nu ook Luxemburg, de passagiers in onze moderne en comfortabele trein kan laten reizen” The Doppelstocktrieb voor de CFL, heeft is met een ander voltage systeem uitgerust (25 kV, 50 Hz) en (15 kV, 16,7 Hz) om ervoor te zorgen dat ze ook in Duitsland kunnen rijden. De 80-meter lange treinstellen hebben een capaciteit van 300 zitplaatsen.
Gerelateerde berichten
Stadler telt rustig door
FLIRT1, FLIRT2, FLIRT3 en daarna komt FLIRT4. FLIRT, het succes paard, beter gezegd succes trein is uitgegroeid tot het meeste succesvolle type van deze Zwitserse treinfabrikant. Het is echt een bestseller deze FLIRT (Fast Light […]
De eerste 10.000 zitplaatsen bij de NS zijn in aantocht
18/03/2016 emanuel Nationaal, Nieuws, NS Reacties uitgeschakeld voor De eerste 10.000 zitplaatsen bij de NS zijn in aantocht
Dit worden de nieuwe NS treinen (FLIRT) Hildebrand van Kuyeren is naar de Zwitserse treinenfabrikant Stadler geweest, om te kijken hoe het met de NS treinen staat. Met die vraag in zijn achterhoofd bracht Treinreiziger.nl […]