Berlijn, 12 Oktober 2010 – Nieuwe Kiss order voor de Stadler Pankow GmbH (Zwitserland) uit Luxemburg. Het gaat om de levering van acht dubbeldeks treinstellen “KISS” voor Societe Nationale Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL), De nieuwe treinenstellen worden ingezet op het grens verkeer tussen Luxemburg en Duitsland. Het contract bestaat uit acht driedelige dubbeldeks treinen met een optie voor nog eens 31 eenheden. KISS staat het voor een Comfortabele Innovatieve Sterke Spurt trein, gebaseerd op het concept van de in 2004 geïntroduceerde FLIRT, een van de best verkopende spoorvoertuigen bij Stadler Rail Group. De flexibiliteit maakt aanpassing van de veeleisende pendeltrein mogelijk en betaalbaar. Deze treinen kunnen snelheden tot 200 km per uur halen. De elektrische Dubbeldekkers voor Luxemburg zijn voorzien van de automatische treinbeïnvloeding ETCS. “Met deze bestelling bevestigen wij opnieuw, dat de voortdurende ontwikkeling van dit voertuig concept de juiste manier is”, aldus Michael Daum, directeur van het Stadler Pankow Ltd “We zijn blij dat, naast Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland nu ook Luxemburg, de passagiers in onze moderne en comfortabele trein kan laten reizen” The Doppelstocktrieb voor de CFL, heeft is met een ander voltage systeem uitgerust (25 kV, 50 Hz) en (15 kV, 16,7 Hz) om ervoor te zorgen dat ze ook in Duitsland kunnen rijden. De 80-meter lange treinstellen hebben een capaciteit van 300 zitplaatsen.
Gerelateerde berichten
Stadlers eerste dubbeldekker naar de VS (Update)
16/08/2016 emanuel Internationaal, Nieuws Reacties uitgeschakeld voor Stadlers eerste dubbeldekker naar de VS (Update)
Eens moet de eerst keer zijn. Stadler bouwt, elektrische dubbeldeks treinstellen van het type KISS voor de Amerikaanse spoorwegmij. Caltrain. Het is de eerste keer dat Stadler dubbeldekkers voor de Verenigde Staten bouwt. Zo is […]
Stadler in Südtirol
01/09/2011 emanuel Fotografie, Internationaal, Nieuws, Treinennieuws.nl, Treinreizen Reacties uitgeschakeld voor Stadler in Südtirol
Oost/West thuis best
‘Men moge de gehele wereld doorkruisen en het steeds goed gehad hebben, men zal zich nergens beter bevinden dan thuis’. Al geld dit gezegde niet helemaal voor onderstaand artikel, want de treinen zijn voor Oostenrijk […]