Nieuwe huisstijl van Arriva

Advertentie

We keken een beetje vreemd op, toen tijdens de presentatie van de plannen voor de Noordelijke treindiensten ook de nieuwe FLIRTINO trein zagen. Een nieuwe FLIRT. Stadler heeft ons niets mogen vertellen, dat moet eerst door klant, in dit geval Arriva, bekend worden gemaakt was het antwoord. Zo krijgt de BLS in Zwitserland een FLIRT4 staat in hun magazine.
Arriva Group heeft besloten om een nieuwe huisstijl voor Arriva uit te rollen. Na 20 jaar is het tijd om het logo en kleuren van onze tweede spoorwegmaatschappij in Nederland, op te frissen. Arriva zoals wij reeds schreven, blijft groeien. De huisstijl moet dan ook mee groeien. De nieuwe moderne, frisse huisstijl draagt bij aan de groei, ontwikkeling en strategie van Arriva. Er is door de ontwerpers bij het ontwikkelen van een visuele huisstijl heel goed nagedacht. De volgende uitgangspunten waren van belang. Zoals: energiek, toekomstgericht, optimistisch, zelfbewust, verbindend. Kortom: Vooruit! Dit visualiseren Arriva door een beweging te introduceren die vanuit een klein startpunt steeds groter wordt. Door deze beweging ook een kleurcodering te geven (klein=donkerder, groot=lichter) krijgt de beweging als vanzelf een energieke uitstraling. Omdat de beweging steeds groter wordt, krijg je automatisch het gevoel van versnelling. Door richting te geven aan de beweging (Vooruit!), zie je waar Arriva je als reiziger naartoe brengt. Waar Arriva met een eigen regionale huisstijl rijden, blijft de huisstijl gelijk en passen zij vanaf 2018 alleen het logo aan.