Nieuwe FLIRT4 treinen voor de BLS

De nieuwe BLS trein in het besneeuwde Zwitserse landschap – Weer een grote order voor de Zwitserse treinenfabrikant.BLS maakte de grootste inkoop van rollend materieel in zijn geschiedenis bekend. De reizigers hebben vanaf 2021, 52 nieuwe FLIRT-treinen van de nieuwste generatie bij Stadler Rail besteld. Zodat men in de toekomst comfortabel, betrouwbaar en veilig kan blijven reizen.
Na de succesvolle ingebruikname van 31 moderne MUTZ dubbeldekkertreinen van Stadler Rail voor gebruik in de S-Bahn, blijft BLS investeren in zijn moderne en uniformere treinvloot. Dit maakt het eenvoudiger, betrouwbaarder en dus zorgelozer werk op andere BLS-lijnen. De treinen zijn elk ongeveer 100 meter lang voor de RegioExpress verkeer en de S-Bahn Bern. Dit zijn de beproefde FLIRT-voertuigen van de nieuwste generatie (FLIRT 4), die ook ontworpen en geproduceerd zijn door het Zwitserse bedrijf. Tussen 2021 en 2025 vervangt de BLS, tweede spoorwegmaatschappij van Zwitserland, de momenteel 43 oudste shuttletreinen en maken geplande verlengingen van de dienstregeling mogelijk. Daarnaast zullen bestaande knelpunten in capaciteit op de populaire Lötschberg-bergroute, in de Simmental en op de Bern S-Bahn-lijn S2, worden gecorrigeerd. De nieuwe treinen zullen beschikken over ongeveer 250 comfortabele stoelen en praktische multifunctionele en staande zones.
Ook in Zwitserland een openbare aanbesteding die is vereist voor deze grootste aankoop de BLS-geschiedenis, vond plaats in een proces in twee fasen, die in september 2015 werd gestart. De BLS heeft het contract voor de bouw van de nieuwe treinen begin mei 2017 toegekend na een evaluatie. De bijbehorende leveringsovereenkomst voor werken met Stadler Rail werd eergisteren (15 januari 2018) ondertekend. De eerste nieuwe trein zal in gebruik komen na een intensieve testfase vanaf 2021. Natuurlijk krijgen onze nieuwe treinen van oudsher een onmiskenbare typenaam, daar wordt over gedacht.

De BLS MUTZ trein
%d bloggers op de volgende wijze: