Nieuwe BOMBARDIER TRAXX DC3-locomotief

Advertentie

Op de foto Bombardier medewerkers : Luigi Corradi, Managing Director Italy’, Peter Amman, Head of Global Freight Ecosystem, Pierre Cicion, Head of Services Italy, Africa & Middle East, Elisa Castellaro, Sales Manager Locomotives Italy & Iberia, Giuseppe Vernillo, Sales Manager, Services, Giuseppe Tronconi, Lead Operations Unit Manager, Vado Ligure.

Bombardier Transportation heeft zijn nieuwe TRAXX DC3-locomotief officieel gepresenteerd op zijn werkplaats Vado Ligure in Italië. De presentatie gaf een aantal leidende transportbedrijven in Italië een kijkje in de meest innovatieve locomotieven van dit moment om de markt voor goederenvervoer per spoor. Peter Amman, hoofd van Global Ecosystem Freight bij Bombardier Transportation, verklaarde tijdens de presentatie : “We zijn verheugd deze innovatieve locomotief voor te stellen aan de Italiaanse en wereldwijde vrachtmarkt.” De flexibiliteit en ons sterke onderhoudsaanbod zullen niet alleen de total cost of ownership verlagen, maar ook Italiaanse vrachtvervoerders in staat stellen om hun activiteiten uit te breiden. “
Luigi Corradi, CEO en Managing Director van Bombardier Transportation Italy, verklaarde: “De nieuwe TRAXX DC3 vertegenwoordigt een generatiesprong in de markt, een ultramoderne locomotief, in staat om de energie-efficiëntie te maximaliseren, zorgen voor grotere belasting, tractiecapaciteit en lagere energieverbruik Een van de meest interessante functies van de locomotief is zijn Last Mile-functie die nieuwe logistieke concepten biedt doordat de locomotief gemakkelijk niet-geëlektrificeerde baanvakken kan overbruggen die vaak te vinden zijn in havens of goederenterminals. Deze optionele functie kan zelfs als een post worden geïnstalleerd -upgrade-upgrade. ”
Voor meer efficiëntie en lagere bedrijfskosten is de TRAXX DC3 ook ontworpen voor de nieuwste digitale onderhoudsoplossingen van de vrachtindustrie. Intelligente platforms gebaseerd op Conditional Based Maintenance, Big Data en IoT-technologie correleren gegevens afkomstig van het voertuig en de spoorweginfrastructuur om de staat van het voertuig in realtime te controleren, onderhoudsinterventies te voorspellen en tegelijkertijd maximale prestaties en beschikbaarheid van het materieel te garanderen.
Italiaanse spooroperatoren, Mercitalia Rail, Captrain Italy, GTS en Locoitalia zijn de eersten die de nieuwe TRAXX DC3 aankoopt. Naast de 190 geleverde BOMBARDIER TRAXX DC-locomotieven staan er momenteel 54 locomotieven op de productielocatie van Bombardier in de Vado Ligure. Sinds 1908 heeft de site orders ontvangen om meer dan 2.000 locomotieven voor de Italiaanse en wereldwijde vrachtmarkt te produceren. Bron en foto’s: Bombardier