Air France-KLM en Veolia, die samen hogesnelheidstreinen wilden exploiteren komen maar niet tot zaken. Vorig jaar lieten de twee weten in het hogesnelheidsnetwerk te willen stappen. Air France-KLM en Veolia wilden vanaf 2010 treinen laten rijden tussen Amsterdam, Parijs en Londen. Bij eerder navraag van onze zijde, was de luchtvaartmaatschappij al terug houdend over hun plannen. Wat er op de rails mag rijden wordt nu nog door de staatsbedrijven SNCF en Deutsche Bahn en de bedrijven Thalys en Eurostar beslist. In 2010 moet het Europese spoornetwerk open gaan voor concurrentie. Wij wachten af.
Gerelateerde berichten
Eerste testkilometers Eurostar in Nederland
03/05/2016 Redactie Nieuws, NS Reacties uitgeschakeld voor Eerste testkilometers Eurostar in Nederland
Vorige week donderdagavond is de eerste Eurostar trein Nederland binnengereden. De komende weken voert NS in opdracht van Siemens de eerste tests uit op het Nederlandse spoor. Afgelopen weekend heeft de trein al gereden over […]
De Chinezen gaan heel hard
21/11/2010 emanuel Internationaal, Nieuws, Treinennieuws.nl Reacties uitgeschakeld voor De Chinezen gaan heel hard
Ze zijn erg trots op dat de Chinese Spoorwegen op een 202 km lange hogesnelheidsverbinding tussen Shanghai en Hangzhou, met hun eigen ontworpen supertrein CRH380A, in gebruik hebben genomen. De reistijd op dit traject wordt hiermee teruggebracht […]
Madurodam krijgt eigen HSL-Zuid
Veel partijen hebben hard gewerkt aan de realisatie van de HSL-Zuid. Advies- en ingenieursbureaus DHV en Movares zijn trots op hun betrokkenheid bij dit unieke project en hebben het initiatief genomen voor een miniatuur-HSL in […]