Het Brusselse gemeente vervoerbedrijf (MIVB) heeft aangekondigd 43 nieuwe automatische metrostellen te willen aankopen. De automatisatie moet de capaciteit doen toenemen, omdat de intervallen tussen twee metrotreinen tot twee minuten kan worden herleid. Bedoeling is om de lijnen Stokkel-Weststation en Hermann-Debroux-Erasmus over zeven jaar omgevormd te hebben tot een automatische metro. De lijnen Simonis-Simonis en Simonis-Boudewijn volgen later. Er is ook een optie voor de automatisering van de noord-zuidas. Voor het einde van het jaar zou de pre-selectie van mogelijke leveranciers moeten worden afgerond. Uiterlijk over twee jaar zal een definitieve keuze worden gemaakt. Daarnaast zal de veiligheidssignalisatie rond deze lijnen vernieuwd worden. Dat project zal voor eind volgend jaar worden toegewezen. Dus zullen Alstom, Siemens, Bombardier enz. nog even in de wachtkamer moeten. Maar een bekend spreekwoord zegt: “Grote gebeurtenissen werpen hun schaduw ver vooruit”. Bron: MIVB
Gerelateerde berichten
Thalys heet je weer welkom aan boord!
29/06/2020 emanuel Nieuws, Treinreizen Reacties uitgeschakeld voor Thalys heet je weer welkom aan boord!
Zelfs de koninginnen nemen de trein
Zelfs de Koninginnen van België en Nederland nemen de trein, vandaag en hadden geen vertraging . Koningin, bejaarde, echtpaar of forens, treinreizen is een feest op het spoor, als je het wil zien. Jan Dijkgraaf brengt een […]
Nieuwe ondergrondse voor München
19/02/2011 Guido Damsteeg Internationaal, Nieuws Reacties uitgeschakeld voor Nieuwe ondergrondse voor München
München gaat een nieuwe U-Bahn aanleggen tussen de stad en de luchthaven. Gisteren werd bekend gemaakt dat er een betere verbinding gemaakt gaat worden tussen het centrum van München en München Airport welke in 2015 […]