Märklin My World

Advertentie

Bij binnenkomst op de Spielwarenmesse in Nürnberg wordt men welkom geheten door Märklin babes, waaronder Evelyn Durugy, gekleed in oranje lang t-shirt. Zij pakken uit met sticker, speldje en catalogus. Eerst dachten we dat Märklin een Nederlandse eigenaar had gekregen, zo “oranje” was het welkom, of dat Märklin het zelfde reclamebureau had als Bavaria bier met de bekende voetbalbabes.

De huidige jeugd vraagt geen treintje meer voor de verjaardag, sinterklaas of kerst. Dit komt door de vele games bij de Bart Smit en Intertoys, zegt men, maar wij denken dat het ook een beetje de eigen schuld van Märklin is. De trein is de laatste tijd een luxe product geworden en wat Märklin betreft alleen in eigen winkels te koop. De echte treinenwinkel is er niet meer. Steeds vaker stoten we tegen het probleem aan dat een jaren lange gezellige treinenwinkel “weg” is. Zoals al geschreven, Bart Smit, Intertoys en andere soortgelijke zaken verkopen geen treintjes meer en daar komt nu juist het kroost dat misschien best een trein zou wil hebben.

Voorlopig lijkt het erop dat Marklin geen nieuwe Nederlandse eigenaar heeft en ook geen nieuw reclamebureau. Oranje is gewoon een van de hoofdkleuren van een nieuwe uiting van deze modelspoor fabrikant, die de jeugd weer aan de treinen probeert te krijgen. Met lage starttarieven, leuke frisse kleuren en hopende op een beter imago.
Klik hier om te reageren.Märklin wil boven alles plezier – voor zowel kleine als grote nieuwkomer of de herintreder.

Märklin my world is compleet met de C-rails met kliksysteem, om makkelijk en snel te kunnen bouwen in de meest verkochte schaal Marklin H0. Later is een digitale besturing mogelijk. Dit is “leren met technologie” in een andere dimensie.

© Treinennieuws.nl

1 Comment

  1. Maakt mij niet zoveel uit welke kleur, zolang ze nog maar doorkunnen! Fijn om eindelijk weer eens wat over Marklin te lezen (en ja ik heb uw site nog maar net gevonden).

Reacties zijn gesloten bij dit onderwerp.