Veel partijen hebben hard gewerkt aan de realisatie van de HSL-Zuid. Advies- en ingenieursbureaus DHV en Movares zijn trots op hun betrokkenheid bij dit unieke project en hebben het initiatief genomen voor een miniatuur-HSL in Madurodam, Den Haag. Afgelopen donderdag 8 oktober boden Johan van den Elzen (directievoorzitter Movares) en Piet Besselink (vice-voorzitter Raad van Bestuur DHV) de mini-HSL aan de Staat der Nederlanden, opdrachtgever van de HSL-Zuid. OV-ambassadeur Jeltje van Nieuwenhoven nam de mini-HSL in ontvangst. De HSL in Madurodam heeft een lengte van 150 meter. De werkelijke lijn is 100 kilometer lang. De mini-HSL in Madurodam kent onder andere de volgende elementen: Brug over het Hollandsch Diep – Spoorviaduct bij Bleiswijk – Kruising A4 bij Hoogmade – Open tunnelbak – Ingang naar de boortunnel Groene Hart, inclusief tunnelgebouw. Foto Pevry Press
Gerelateerde berichten
Niet vliegensvlug met de KLM/HSL
Air France-KLM en Veolia, die samen hogesnelheidstreinen wilden exploiteren komen maar niet tot zaken. Vorig jaar lieten de twee weten in het hogesnelheidsnetwerk te willen stappen. Air France-KLM en Veolia wilden vanaf 2010 treinen laten […]
En dat zijn er 100
22/11/2016 Redactie Internationaal, Nationaal, Nieuws, NS, Treinreizen Reacties uitgeschakeld voor En dat zijn er 100
Nieuwe Sprinters soepel van start
Zoals wij vanmorgen al vermelde, is de spiksplinternieuwe NS (CAF) Sprinter (SNG) nu aan zijn diensten echt begonnen. Ook de NS-dienstregeling 2019 is vandaag in alle vroegte van start gegaan. Machinist Edwin Lageweg reed om 7.25 […]