Lightrail/metro Rotterdam CS-Den Haag Centraal

In één keer rechtstreeks van Rotterdam CS naar Den Haag Centraal. Vanaf morgen, 17 augustus is het mogelijk om in één keer vanuit hartje Rotterdam door te reizen naar het centrum van Den Haag. Vandaag werd de nieuwe Randstadrail verbinding officieel geopend door de beide burgemeesters van de steden. De feestelijke officiële openingsrit vertrok om 11:10 uur uit Den Haag Centraal en ging via Pijnacker en Berkel Westpolder naar Rotterdam Centraal. Een groot deel van de lijn was overigens al in gebruik, maar eindigde op station Rotterdam Hofplein. Vanaf dinsdag komt deze halte te vervallen en gaat RandstadRail door de nieuwe metrotunnel van bijna 2,5 kilometer lang naar Rotterdam Centraal. RandstadRail gaat in het eerste jaar nog niet op volle kracht rijden, omdat slechts een tunnelbuis kan worden gebruikt. De verwachting is dat uiteindelijk dagelijks circa 30.000 reizigers gebruik zullen maken van de lijn. Volgens Randstadrail is de lijn niet concurrerend met de spoorverbinding van de NS. Een enkele reis per OV-chipcard kost € 4.05. Zij verwacht dat een klein deel van de forensen de auto laat staan ten faveure van de lightrailverbinding. RandstadRail rijdt met nieuwe voertuigen. Deze metrosneltrams zijn 42 meter lang en wegen meer dan zestig ton. De trams zijn gebouwd bij treinenbouwer Bombardier Transportation in het Duitse Bautzen. In totaal zijn er 22 van deze nieuwe voertuigen afgeleverd. Foto: RandstadRail

3 Reacties op Lightrail/metro Rotterdam CS-Den Haag Centraal

  1. De tarieven zijn een goed bewaard geheim. Wel kan ik u vertellen dat u een OV-chipkaart moet hebben. Instaptarief bedraagt ongeveer 0,78 of 0,79 + 0,12 euro per kilometer.
    Normaal worden tarieven vaak getoond bij 9292, voor deze reis wordt echter een onbekend tarief gemeld.

  2. Navraag bij RandstadRail-Rotterdam werd de prijs van € 4.05 gezegd bij gebruik van de OV-chipcard

Reacties zijn afgesloten bij dit onderwerp.

%d bloggers op de volgende wijze: